تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۸۷۷۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران؛

تفاهم‌نامه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای عنوان «هاب منطقه‌ای بومی‌سازی» با فولاد مبارکه امضا شد

‌می‌متالز - تفاهم‌نامه همکاری میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری کشور و همچنین بزرگترین محل تجمیع شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در ایران، با شرکت فولاد مبارکه امضا شد، بر طبق این تفاهم‌نامه شهرک بعنوان هاب منطقه‌ای در حوزه بومی‌سازی صنعت فولاد خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه، ۲۰ دی ماه، تفاهم‌نامه همکاری میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری کشور و همچنین بزرگترین محل تجمیع شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در ایران، با شرکت فولاد مبارکه امضا شد.

روابط عمومی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، افزود: بر این اساس در راستای تحقق شعار سال ١٤٠١ مبنی بر تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین برای بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و به منظور توسعه همه‌جانبه بومی‌سازی اقلام مورد نیاز صنعت فولاد با هدف تکمیل سبد محصولات در این شرکت‌ها، این تفاهم‌نامه بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه با حضور دکتر قاسم مصلحی، رئیس شهرک و معاون تکنولوژی فولاد مبارکه به نمایندگی از مدیرعامل امضا شد.

روابط عمومی شهرک گفت: هدف از انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد همکاری بین شهرک و فولاد مبارکه در زمینه‌های استفاده از امکانات طرفین اعم از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی، نیروی انسانی و پشتیبانی است که در ۸ محور تنظیم شده است.  

وی افزود: اولین محور، اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی سیستم‌های گریس کاری متناظر با نشان‌های تجاری Dropsa و Delimon و دومین محور آن اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی کمپرسور‌های رفت و برگشتی با نشان‌های تجاری Kaji و Mehrer است.

روابط عمومی شهرک ادامه داد: محور سوم این تفاهم‌نامه اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی ولو‌های هیدرولیکی متناظر با نشان‌های تجاری Rexroth و Moog، محور چهارم، اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی پمپ‌های هیدرولیک پیستونی – محوری با نشان تجاری Rexroth و محور پنجم، اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی سیستم‌های ضخامت‌سنج است.

وی گفت: همچنین محور‌های ششم، هفتم و هشتم نیز به ترتیب شامل اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی سنسور‌های اندازه‌گیری وزن متناظر با نشان تجاری ABB، اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی پمپ‌های سیالاتی فشار بالا از نوع عمودی و افقی و در نهایت اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی قطعات با استفاده از سوپرآلیاژ‌ها است.

این روابط عمومی تصریح کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با امضای این تفاهم‌نامه به «هاب منطقه‌ای در حوزه بومی‌سازی صنعت فولاد» تبدیل خواهد شد که بسیاری از تجهیزات و قطعات فناورانه مورد نیاز صنعت فولاد که تاکنون باعث وابستگی ایران به سایر کشور‌ها می‌شد و خروج ارز از کشور را به دنبال داشت، تامین خواهد کرد.  این مهم جایگاه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را در تامین نیاز و توسعه صنعت کشور به عنوان خط مقدم مبارزه با تحریم، بیش از پیش پررنگ خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، یادآور شد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیش از ۶۴۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور سال‌ها است در زمینه حل موثر چالش‌های صنایع کشور تلاش می‌کند.

هادی نباتی‌نژاد، افزود: برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به عنوان یکی از جشنواره‌های معتبر صنعت فولاد، به ما امکان می‌دهد جدیدترین دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خود را به صنعت فولاد و صنایع زیرمجموعه آن معرفی کنیم و از آنجا که بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور این شهرک به طور تخصصی در زمینه فولاد و صنایع فلزی فعال هستند شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پاویون خود را در این نمایشگاه مستقر خواهد کرد.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۲۰ تا ۲۲ دی ماه و در غرفه شماره ۳۰ سالن F هتل المپیک تهران دایر است و از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان است.

مدیر روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اعلام کرد: ۶ پنل تخصصی شامل هم‌اندیشی چالش محور تولیدکنندگان، سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های زنجیره آهن و فولاد، اهدای جایزه ملی فولاد ایران به سازندگان برتر داخلی، تجلیل از چهره‌های تاثیرگذار زنجیره آهن و فولاد، برگزاری میز تعمیق ساخت داخل زنجیره آهن و فولاد با حضور مقامات و مسئولین صنعتی کشور با امضای قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه بومی‌سازی و توسعه فناوری در این رویداد اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری استان اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده