تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۸۷۹۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع معادن وکشاورزی ایران

اولین همایش ملی فناوری بلاک‌چین برگزار می‌شود

‌می‌متالز - اولین همایش ملی فناوری بلاک چین، حقوق تجاری آن با رویکرد توسعه صادرات کالا با محوریت دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و همکاری معاونت کمیسیون‌ها، مجامع و شورا‌های اتاق بازرگانی، صنایع معادن وکشاورزی ایران و مشارکت انجمن ها، صاحب نظران و فعالین خصوصی این بخش امروز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، وضعیت گسترش فناوری در دنیا پیش‌بینی روند توسعه و آینده جهان در حوزه فناوری را غیرممکن ساخته؛ فناوری بلاک‌چین یک فناوری تحول‏گرا و ترکیب هوشمندانه‌ی دانش ریاضی و ابزار‌های فناوری اطلاعات است که با ده‌ها سال تلاش متخصصان نرم‌افزار و امنیت برای ایجاد سیستم‌های غیرمتمرکز امن حاصل شد و این امکان را فراهم کرد که داده‌ها در پایگاه اشتراکی امنی ثبت و ذخیره شوند. رمزارز‌ها نیز با ظهور بیت‌کوین از حدود ۱۰ سال پیش در جامعه جهانی مطرح و با استقبال گسترده‌ای رو به رو شدند. فناوری بلاک‌چین و محصول مهم آن در نظام اقتصادی یعنی رمزارز‌ها در سراسر جهان به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفتند.

اثرات و ظرفیت‌هایی که از فناوری بلاکچین در دسترس است منجر به حضور چشم‌گیر آن در عرصه جهانی شده است. همچنین نظر و توجه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران در حیطه‌های مختلف به این فناوری تازه معطوف شده و آورده‌ها و سود قابل اعتنایی را هم به بسیاری از صنایع تقدیم کرده است.

با توجه به ورود فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال به کشور و نیاز کسب و کار‌ها و تجار به آشنایی با این حوزه جدید، کاربرد‌های آن و همچنین چالش‌های به وجود آمده در این حوزه "اولین همایش ملی فناوری بلاک چین، حقوق تجاری آن با رویکرد توسعه صادرات صادرات کالا" با محوریت دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و همکاری معاونت کمیسیون ها، مجامع و شورا‌های اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران و مشارکت انجمن ها، صاحب نظران و فعالین خصوصی این بخش در تاریخ دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد.

در این همایش خدمات نوین مدیریت صادرات با تمرکز بر صادرات کالا به عنوان هسته اصلی در مسیر توسعه و توانمندسازی کسب و کار‌ها در نظر گرفته شده است و ابزار‌های قابل استفاده و مستقر بر بستر بلاک چین همچون متاورس، واقعیت مجازی، وی آر و آی آر، قرارداد‌های هوشمند، اسناد دیجیتال و ... به عنوان ابزار‌های نوین معرفی و به مخاطبان (صاحبان و مدیران کسب و کار) ارایه خواهد شد. همایش در دو بخش شامل بخش اول سخنرانی افراد کلیدی و شاخص در زیست بوم صادراتی کشور و بخش دوم دو پنل تخصصی با عنوان پنل اول: "چالش‌های تقنینی و حقوقی در حوزه بلاکچین با رویکرد استفاده از ابزار‌های نوین در صادرات کالا" و پنل دوم: " جایگاه ابزار‌های فعال بر بستر بلاکچین در مدیریت نوین صادرات کالا" برگزار خواهد شد. در پنل اول تمرکز بر ارایه مباحث توسط بدنه حاکمیتی تصمیم ساز است و پنل دوم تمرکز بر رویه‌های اجرایی با استفاده از تجربیات بخش خصوصی می‌باشد.

در حاشیه این رویداد انجمن‌ها و شرکت‌های پیشرو در قالب ۱۰ پاوییون خدمات تخصصی مرتبط با بلاک چین را به صورت دموی خدمات و محصولات ارایه خواهند داد.

محور‌های همایش:

فناوری بلاکچین پل ارتباطی بین دنیای واقعی و مجازی در صادرات نوین کالا

خدمات نوین مدیریت صادرات در بستر بلاکچین (متاورس، واقعیت مجازی، قرارداد‌های هوشمند، اسناد تجاری و NFT)

چالش‌های قانونی و حقوقی استفاده از ابزار‌های نوین در بستر بلاکچین

منبع: خبر آنلاین

عناوین برگزیده