تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۵۱
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۸۸۵۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت کوین ۳۰ هزار دلاری می‌شود؟

‌می‌متالز - در زمستان سرد ۲۰۲۳ بازار بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال گرم است.

به گزارش می‌متالز، در اولین ماه زمستان ارز‌های دیجیتال از خواب زمستانی بیدار شده و روز‌های گرمی را سپری می‌کنند.
ارز‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم در روز‌های اخیر شاهد افزایش مجدد قیمت بوده‌اند. این صعود به دنبال یک دوره ثبات نسبی و حتی کاهشی در قیمت بسیاری از ارز‌های دیجیتال اصلی رخ داده است. از این رو، افزایش علاقه و سرمایه گذاری در این بخش منجر به افزایش مجدد قیمت‌ها شده است. حالا آینده بیت‌کوین چیست؟

هدف بعدی بیت کوین ۳۰ هزار دلار است؟

عوامل مختلفی از جمله؛ سرمایه گذاری نهادی و پذیرش جریان اصلی رو به رشد ارز‌های دیجیتال به عنوان یک شکل قانونی سرمایه گذاری و ... باعث افزایش قیمت‌های رمزارز‌ها در چند روز اخیر شدند. آیا بیت‌کوین به زودی به ۳۰ هزار دلار می‌رسد؟ در این مقاله به تحلیل و پیش بینی قیمت بیت‌کوین می‌پردازیم.

وضعیت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۲ سالی نزولی در بازار ارز‌های دیجیتال بود. اکثر ارز‌های رمزپایه به طور متوسط ​​حدود ۷۵ درصد ضرر کردند. به طور خاص بیت‌‎کوین نیز به طور مشابه این مقدار افت کرد، زیرا قیمت آن از محدوده ۷۰ هزار دلاری خود کاهش یافت و به پایین‌‎ترین سطح قیمتی در سال ۲۰۲۲ در محدوده ۱۵ هزار دلار رسید. با این حال، بیت‌کوین توانست مقداری قیمت خود را از کف قیمتی ۱۵ هزار دلار افزایش دهد و سال ۲۰۲۲ را با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار به پایان برساند.

چرا بیت‌کوین در سال جدید صعودی شد؟

پس از یک روند تقریباً ثابت که حدود ۶ ماه طول کشید، قیمت ارز‌های دیجیتال دوباره شروع به ارائه بازدهی مثبت کرد. به طور خاص بیت‌کوین از قیمت ۱۶ هزار ۵۰۰ دلار رشد کرد و به قیمت فعلی ۲۰ هزار ۹۰۰ دلار رسید. بیت‌کوین افزایش یافته است، زیرا قیمت رمزارز‌ها از نظر تکنیکالی به محدوده‌های حمایتی بسیار قوی رسیده بودند. پس از تثبیت ۶ ماهه، افزایش شدید قیمت رخ داد که اغلب چنین اتفاقی در موارد مشابه رخ می‌دهد. همچنین این موضوع به طور خاص درست است، زیرا پایان سال اغلب برای دنیای سرمایه گذاری کند است. مردم از تعطیلات خود لذت می‌برند و اکثر شرکت‌ها مشغول بستن سال مالی خود هستند.

بیت کوین ۳۰ هزار دلاری می‌شود؟

نمودار ۱ روزه BTC/USD که افزایش شدید قیمت بیت‌کوین در چند روز اخیر را نشان می‌دهد. – منبع: GoCharting.

پس از چنین افزایش قیمتی، می‌توان انتظار داشت که قیمت بیت‌کوین کمی به منطقه قیمتی و مهم ۲۰ هزار دلار بازگردد. این به عنوان بخشی از سود گرفتن است که باعث فروش کوتاه مدت دارایی می‌شود و سرمایه‌گذارن سود خود را ذخیره می‌کنند. پس از آن، اگر بازار کریپتو شتاب خود را حفظ کند، بیت‌کوین باید به بالاترین سطح خود ادامه دهد و به محدوده قیمتی روانی بعدی، یعنی سطح ۳۰ هزار دلار چشم دوخته باشد.

منبع: نبض بازار

عناوین برگزیده