تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۸۸۷۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش بدبینی‌ها به آینده رمزارز‌ها

‌می‌متالز - بیل گیتس به تازگی نظرات خود درباره اینترنت نسل سوم و ارز دیجیتال را در پلتفرم ردیت بیان کرده است و این نظرات باعث نگرانی و بدبینی برخی کاربران شده است.

به گزارش می‌متالز، طی جلسه‌ای با نام «هر چیزی می‌خواهید از من بپرسید» در پلتفرم ردیت، بیل گیتس نظرات تند خود را درباره اینترنت نسل جدید وب ۳ و ارز دیجیتال بیان کرده است.

این نقد تند بیل گیس برخی از طرفداران این تکنولوژی‌ها را نسبت به آینده و پیشرفت آن‌ها دل‌سرد کرده است.
نظرات منفی بیل گیتس درباره ارز دیجیتال و وب ۳

یکی از کاربران در پلتفرم ردیت از بیل گیتس پرسید که آیا تکنولوژی عظیمی مانند اینترنت در دنیای امروز نیز وجود دارد یا خیر؟

بیل گیتس در پاسخ به این پرسش، تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) را معرفی کرد و آن را یک دگرگونی در دنیا معرفی کرد. بر اساس همین نظر بیل گیتس، شرکت مایکروسافت میلیارد‌ها دلار را در تکنولوژی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است.

بیل گیتس در ادامه دیدگاه خود، بیان کرد که بهتر است بیش از حد به ترند‌های مربوط به وب ۳ و متاورس اعتماد نکرد.

پیش‌گویی‌های پیشین بیل گیتس

پس از این پاسخ بیل گیتس، کاربران به یکی از گفته‌های وی در سال ۲۰۰۰ اشاره کردند.

بیل گیتس در اوایل دهه ۲۰۰۰ بیان کرده بود که مردم قدرت اینترنت و پیشرفت آن را در پنج سال آینده، بیش از حد بزرگ تصور می‌کنند، در صورتی که ظرفیت اصلی تکنولوژی اینترنت در ۱۰ سال بعد پدیدار می‌شود و مردم این قدرت را کمتر از حد تصور می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که این پیش‌گویی بیل گیتس به درستی تعبیر شد.

چنین پاسخ‌هایی از بیل گیتس بعید نیست. بیل گیتس یکی از افراد مشهوری است که بار‌ها نظرات ضد ارز دیجیتال خود را اظهار کرده است.

همچنین، بیل گیتس باور دارد توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT، بر اساس نظریه احمق‌تر از من (Greater Fool Theory) ساخته شده‌اند.

آینده دنیای ارز دیجیتال

به‌رغم نظرات منفی بیل گیتس، بسیاری از کاربران منتظر پیشرفت و توسعه شرکت‌های بر پایه تکنولوژی بلاکچین و تطبیق جهانی ارز دیجیتال هستند.

ارز‌های دیجیتال بوی مرگ می‌دهند

علاوه بر وارن بافت، بیل گیتس نیز از جمله افراد پولدار و بزرگی است که به نفی صنعت رمزارز‌ها (بیت‌کوین) پرداخته و از تشبیه رمزارز‌ها به مرگ موش که توسط بافت صورت گرفته بود نیز پشتیبانی کرده است.

البته همه‌ی مردم این چنین دیدگاهی نسبت به رمزارز‌ها ندارند. جالب است بدانید که برخی از ثروتمندترین افراد جهان نیز به انتقاد از بیت‌کوین پرداخته اند.

بیل‌گیتس به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره‌ی Berkshire Hathaway اعلام کرد که: به عنوان نوعی از دارایی شما چیزی را تولید نکرده‌اید، بنابراین نباید انتظار بالا رفتن قیمت را داشته باشید. بیت‌کوین به نوعی احمقانه‌ترین نظریه سرمایه‌گذاری است.

اگربه این آسانی بود من حتما در رابطه با این موضوع کوتاه می‌آمدم و تعداد زیادی بیت‌کوین خریداری می‌کردم.

جای تعجب نیست که وارن بافت (سرمایه‌دار و ثروتمند معروف) نیز مدتی است که به طور کلی برعلیه رمزارز‌ها صحبت می‌کند. بخاطر یاد داشته باشید که همین چند ماه قبل بود که بافت پیش‌بینی کرده بود که بازار رمزارز‌ها با یک سقوط اجتناب ناپذیر روبرو خواهد شد.

بافت در این رابطه توضیح داد: در مورد رمزارزها، به طور کلی می‌توانم بگویم که یقینا پایان بدی در انتظار این صنعت است. اگر می‌دانستم که این کار ارزشش را دارد، بر روی تمامی رمزارز‌ها به مدت پنج سال سرمایه‌گذاری می‌‎‎کردم، ولی با شناختی که دارم حتی به اندازه یک ده سنتی بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نخواهم کرد.

چارلی مونگر (Charlie Munger) نیز به عنوان معاون در Berkshire Hathaway حتی بیشتر از دیگر افراد به نفی این صنعت پرداخته است؛ وی رمزارز‌ها و جنب و جوش‌های حول آن را به دیوانگی تشبیه کرده است.

منبع: ایستا نیوز

عناوین برگزیده