تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۲۸۹۰۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اطلاعات کاربران این ارز دیجیتال لو رفت

‌می‌متالز - بنیاد سولانا، سازمان غیرانتفاعی شبکه سولانا، در ۱۴ ژانویه از یک حادثه امنیتی مربوط به ارائه دهنده خدمات ایمیل خود Mailchimp خبر داد.

به گزارش می‌متالز، طبق ایمیلی که برای کاربران ارسال شده است، یک هکر به داده‌های کاربران بنیاد سولانا دسترسی پیدا کرده است. بر اساس ایمیلی که برای کاربران ارسال شده در تاریخ ۱۲ ژانویه Mailchimp به بنیاد اطلاع داده شده است که "یک هکر به داده‌های کاربران بنیاد سولانا دسترسی پیدا کرده است. "

از جمله اطلاعاتی که در این حادثه به آن‌ها دسترسی پیدا شده، نام کاربران و نام کاربری تلگرام بود.

بنیاد سولانا اعلام کرد: "بر اساس اطلاعاتی که از Mailchimp دریافت کرده‌ایم، اطلاعات آسیب‌دیده ممکن است شامل آدرس‌های ایمیل، نام‌ها و نام‌های کاربری تلگرام باشد. "

تعداد کاربران متاثر از این حادثه نامشخص است. هیچ اطلاعیه رسمی از سولانا یا Mailchimp در مورد این حادثه در زمان انتشار وجود نداشت.

چند هفته پیش، در یکی دیگر از شرکت‌های رمزنگاری ایمیل‌های کاربران توسط هکر‌ها افشا شد.

همچنین هکر‌ها به ۵,۷۰۱,۶۴۹ خط اطلاعات مربوط به مشتریان صرافی Gemini از جمله آدرس ایمیل و شماره تلفن‌های جزئی دسترسی پیدا کردند.

این اولین بار نیست که شرکت‌های رمزارز مشکلات امنیتی را تجربه می‌کنند.

در آگوست ۲۰۲۲، پلتفرم ایمیل مارکتینگ Mailchimp خدمات خود را به سازندگان محتوای کریپتو و پلتفرم‌های مرتبط با اخبار رمزنگاری یا خدمات مرتبط به حالت تعلیق درآورد. کاربران هنگام ورود به حساب‌ها با مشکلاتی مواجه شدند و به دنبال آن اخطار‌هایی مبنی بر وقفه در سرویس مشاهده شد.

در آن زمان، Mailchimp اظهار داشت که "در سراسر صنعت فناوری، هکر‌ها به طور فزاینده‌ای مجموعه‌ای از تاکتیک‌های پیچیده فیشینگ و مهندسی اجتماعی را برای هدف قرار دادن داده‌ها و اطلاعات شرکت‌های رمزارزی به کار می‌گیرند. "

این شرکت همچنین گفت که "در پاسخ به حمله اخیر که کاربران مرتبط با Mailchimp را هدف قرار داده است، ما اقدامات پیشگیرانه‌ای برای تعلیق موقت دسترسی به حساب‌ها برای حساب‌هایی که در آن‌ها فعالیت مشکوکی را شناسایی کرده ایم انجام داده ایم. "

طبق گزارش شرکت Beosin Global در سال ۲۰۲۲، ۱۶۷ حادثه امنیتی در سال ۲۰۲۲ برای کریپتو اتفاق افتاد که در این بین پروژه‌های DeFi ۱۱۳ بار مورد حمله قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری گسترش

عناوین برگزیده