تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۲۸۸۴۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

تمرکز تولید فولاد بر نرخ خوراک/ مشکلات داخلی؛ گریبان‌‎گیر تولید فولاد

‌می‌متالز - مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: با وجود تحریم‌های سخت و طاقت فرسا در ایران، تولیدات شرکت‌های فولاد به ویژه شرکت‌های ذوب، روند خوبی را طی می‌کند.

به گزارش می‌متالز، ایرج رخصتی در خصوص چالش‌های صنعت فولاد تصریح کرد: در حال حاضر با وجود تحریم‌های سخت و طاقت فرسا در ایران، تولیدات شرکت‌های فولادی به ویژه شرکت‌های ذوب، روند تولید خوبی را طی می‌کند. البته در این میان، مشکلاتی وجود دارد که جنس بیشتر آن‌ها از نوع داخلی است.

وی با اشاره به روش‌های تولید فولاد در سطح بین‌المللی اظهار کرد: اگر فرآیند‌های تولید فولاد در دنیا بررسی شود، به صورت کلی به ۳ روش می‌رسیم که این روش‌ها کوره بلند، قوس و القا هستند. در کشور هر ۳ نوع تولید وجود دارد، این در حالی است که حدود ۷۵ درصد فولاد دنیا در کشور‌های مختلف، به صورت کوره بلند تولید می‌شوند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: کشور‌هایی که این روش‌ها را در تولید فولاد پیاده می‌کنند، به لحاظ علمی و دانش به این جمع‌بندی رسیدند که برای صرفه‌جویی انرژی باید از روش کوره بلند استفاده کنند. همچنین این روش تمیزترین نوع تولید فولاد محسوب می‌شود.

رخصتی افزود: تجربه بیش از نیم قرنی در تولید فولاد به روش کوره بلند، سبب شده است که ایران نیز توان طراحی و ساخت کوره بلند و تجهیزات وابسته آن را داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای روش کوره بلند از انرژی گاز استفاده نمی‌شود بلکه خوراک در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین برای بهبود وضعیت فقط اصلاح قیمت گاز راه چاره نیست بلکه این بخش باید در تعیین نرخ خوراک مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده