تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۸۸۷۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدفگذاری ۵ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات تجاری با پاکستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در جریان افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در کراچی گفت: هدفگذاری ۵ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات تجاری با پاکستان داریم.

به گزارش می‌متالز، از وزارت صمت؛ این نمایشگاه با هدف معرفی محصولات و کالا‌های ایرانی به بازار بزرگ و راهبردی پاکستان با مشارکت بیش از ۶۰ شرکت تولید کننده ایرانی از امروز (۲۶ دیماه ۱۴۰۱) کار خود را آغاز کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، به تشریح ظرفیت‌های مشترک تجاری دو کشور، سابقه بلندمدت سیاسی، فرهنگی و تاریخی دو ملت بزرگ ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش ۵۰ درصدی تجارت دو کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی، حجم مناسبات کنونی نسبت به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور پایین است.

علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه حجم تجارت ۲.۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ در حد امکانات و ظرفیت‌های دو کشور نیست، از هدف‌گذاری رسیدن به تجارت ۵ میلیارد دلاری در سال تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

پیمان پاک گفت: تجار دو کشور را به بهره‌برداری از فرصت‌های مناسب از جمله موافقت نامه تجارت ترجیحی و موافقت نامه‌های متعدد فی‌مابین دعوت کرد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران از تجار پاکستانی دعوت کرد تا نمایشگاه مشابهی در ایران برپا کرده و زمینه را برای توسعه مراودات تجاری فراهم کنند.

وی به فراهم شدن شرایط تجارت تهاتری بین دو کشور و نهایی شدن موافقت نامه تجارت آزاد در آینده نزدیک، به عنوان فرصت‌های کم نظیر جهش تجارت بین دو کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد گشایش‌های مالی و بانکی بین دو کشور، بتوان از این فرصت‌ها به خوبی بهره‌برداری کرد.

پیمان‌پاک در پایان از آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی دو کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری در همه ابعاد خبر داد و از امضای سند موافقت نامه همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و پاکستان به عنوان فصل نوینی در توسعه روابط تجاری بین دو کشور یاد کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده