تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۸۹۲۳۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد

ساخت بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی فروآلیاژ جنوب کشور در لامرد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در دیدار با گروه سرمایه‌گذاری خارجی از پیگیری و برنامه‎‌ریزی جهت اجرای پروژه بزرگ مجتمع فروآلیاژ به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی فروآلیاژ جنوب کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی لامرد خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن ربانی‌زاده در جلسه بررسی و امکان‌سنجی راه‌اندازی مجموعه صنعتی فروآلیاژ که با حضور هیات سرمایه‌گذاری از کشور‌های حوزه خلیج‌فارس در دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس برگزار شد اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد، قطب انرژی و صنعتی جنوب کشور است و به سبب شاخصه‌هایی، چون نزدیکی به دریا و شرایط اقلیمی مطلوب، بهترین نقطه برای‌سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: استقرار مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان‌های جنوب استان در راستای تحقق سیاست اقتصاد دریامحور، راهکاری اساسی برای تقویت بنیه صنعتی کشور و رونق تولید و رفع معضل بیکاری به شمار می‌آید که در وضعیت کنونی کشور، منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس با تکیه بر دانش فنی و مهندسی دست اندرکاران و حمایت‌های مسوولان کشوری و استانی توانسته منطقه‌ای ویژه را در ریل توسعه قرار دهد.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه باید عرصه و گستره لازم برای ورود سرمایه‌گذاران را به استان مهیا کنیم، تصریح کرد: تولید توام با سرمایه‌گذاری راهکاری اساسی در برون‌رفت از رکود تورمی است؛ لذا نیاز امروز بخش اقتصاد سوق دادن سرمایه گذاری‌ها به سمت سرمایه‌گذاری‌های تولیدی و اشتغال‌زا با بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه ژئوپلیتیکی است.

وی افزود: حمایت از سرمایه‎‌گذاران برای ایجاد اشتغال‌زایی پایدار و رشد اقتصادی استان ضرورت دارد و با اجرای این پروژه که صرفه‌جویی ارزی فراوانی برای کشور در پی دارد، ۲۸۰۰ مورد اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده