تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۸۹۳۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط یک کارگزاری بررسی شد:

تحلیل تکنیکال هفتگی شاخص هم وزن نسبت به دلار ۴۵ هزار تومانی

‌می‌متالز - محدوده حمایت و مقاومت شاخص هم وزن با تکیه بر افزایش قیمت دلار از ۴۰ به ۴۵ هزار تومان مورد تحلیل تکنیکال هفتگی یک کارگزاری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، سومین روز کاری این هفته بازار سهام در حالی با گذشت دو ساعت از آغاز معاملات با رشد بیش از ۶ هزار واحدی شاخص به سطح یک میلیون و ۶۵۹ هزار تایی رسیده که کارگزاری امین سهم با تحلیل تکنیکال هفتگی نسبت شاخص کل هم وزن به دلار اعلام کرد: با توجه به شکست خط روند نزولی بلندمدت و خروج احتمالی از تراکم موجود، انتظار می‌رود پولبک به خط روند شکسته شده صورت گرفته و تحرکات دلار در بازار آزاد و شاخص کل هم وزن در هفته جاری مشخص کننده مسیر بعدی نمودار فوق خواهند بود.

افزایش قیمت دلار بازار آزاد از ۴۰ به ۴۵ هزار تومان منتهی به کاهش و افت نمودار شد و طبیعی است که اثر افزایش قیمت دلار با تاخیر زمانی به معاملات بازار سهام منتقل خواهد شد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت پس از تکمیل پولبک، روند صعودی مجددا آغاز خواهد شد و محدوده ۱.۴ تا ۱.۵ اولین مقاومت معتبر نمودار فوق خواهد بود. در صورتی که نرخ دلار بازار آزاد معادل ۴۵ هزار تومان در نظر گرفته شود، محدوده مقاومتی ۶۳۰ تا ۶۷۵ هزار واحدی در میان مدت پیش روی شاخص کل هم وزن قرار خواهد گرفت.

در غیر اینصورت احتمال افت بیشتر نمودار محتمل بوده و اولین حمایت معتبر محدوده ۱.۰۵ تا ۱.۱ بوده که با فرض دلار ۴۵ هزار تومانی معادل محدوده ۴۷۰ تا ۴۹۰ هزار واحدی شاخص کل هم وزن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی شاخص هم وزن نسبت به دلار ۴۵ هزار تومانی

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده