تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۸۸۹۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

سرخ‌پوشی شاخص‌ها در نخستین روز بهمن ماه

‌می‌متالز - در جریان معاملات نخستین روز بهمن، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۲۴۵ واحد (۰.۸۱ درصد) کاهش به رقم ۵۲۱ هزار و ۹۴۲ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۳۱ هزار و ۵۶۶ واحد (۱.۸۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۵۷ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز شنبه اول بهمن ماه، بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۴ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۱۳ هزار و ۳۷۳ معامله به ارزش ۱۳ هزار و ۲۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۵۸ هزار و ۱۷۳ معامله به ارزش ۶ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۶۰ هزار و ۹۴۸ معامله به ارزش ۶ هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۵ هزار و ۶۷۰ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۷ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۴۰ هزار و ۷۶۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی شیراز با ۷۲۵ واحد، شرکت پتروشیمی گردیس با ۲۸۹ واحد، شرکتپالایش نفت تهاران ۲۵۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ۱۹۵ واحد و شرکت باما با ۱۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۷۳۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۳۸۳ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۴۴۱ واحد، شرکت پتروشیمی توری با یک هزار و ۳۵۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۳۲۹ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، اول اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۱۹ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۲۸۸ واحد رسید.

همچنین بیش از ۷ میلیارد و ۸۱۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۷ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۳۲ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۹ واحد، شرکت پتروشیمی مارون ۸.۸ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۸ واحد و شرکت اعتباری ملل با ۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت پلیمر آریا ساسول با ۵۴ واحد، بیمه پاسارگاد با ۴۸ واحد، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با ۲۶ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲۱ واحد و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۱۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده