تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۸۹۱۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شدت منفی‌ها کاسته شد/ شاخص کل بالای ۱.۶۵۰ میلیون واحد باقی ماند

‌می‌متالز - در جریان معاملات دومین روز بهمن، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۱۸ واحد (۰.۳۹ درصد) کاهش به رقم ۵۱۹ هزار و ۹۳۸ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۴ هزار و ۶۵۲ واحد (۰.۲۸ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز شنبه اول بهمن ماه، بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۷ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۰۱ هزار و ۴۷۵ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فرآورده‌های نفتی با ۴۹ هزار و ۸۹۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۱ هزار و ۴۷۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۸ هزار و ۹۰۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۳۶ هزار و ۱۰۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت تهران با یک هزار و ۲۰۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۶۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶۴۷ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۵۷۱ واحد و شرکت پتروشیمی شیراز با ۴۲۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۳ هزار و ۳۹ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۸۰۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۶۸۴ واحد، شرکت پتروشیمی توری با ۶۸۲ واحد و شرکت بانک پاسارگاد با ۶۷۱ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، دوم بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۵.۵۵ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۲۶۳ واحد رسید.

همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پویا زرکان آق دره با ۱۰.۷۱ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۹ واحد، شرکت پتروشیمی مارون ۷ واحد، شرکت پخش البرز با ۶ واحد و شرکت اعتباری ملل با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۹ واحد، پلیمر آریا ساسول با ۷.۵۵ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۷ واحد، شرکت مدیریت انرژی امید ابان هور با ۶.۹ واحد و شرکت بیمه کوثر با ۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده