تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۸۹۳۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

ذوب آهن برنده مزایده سنگ‌ آهن

‌می‌متالز - شرکت‌های بورسی و فرابورسی در دومین روز هفته، رویداد‌های مالی مهمی را که رخ داده است در سامانه کدال گزارش کردند. بر این اساس، «گدنا» از تمدید قرارداد تامین غذا با شرکت پارس گلایکول خبر داد؛ «کباده» و «کتوسعه» جزئیات قرارداد و مزایده خود را افشا کردند؛ «دحاوی» در خصوص نتیجه شکایات بانک‌رفاه کارگران علیه خود گفت؛ «خراسان»، «زفجر» و «شستا» از دلایل تغییر بیش از ۳۰درصدی درآمد خود گفتند و در نهایت «چکارن» از قصد خود برای واگذاری ۱۵واحد آپارتمان از طریق برگزاری مزایده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «ذوب»: شرکت ذوب‌آهن اصفهان از برنده شدن در مزایده بهره برداری معدن سنگ‌آهن ققنوس‌یک خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور می‌تواند به مدت ۶سال و سالانه به میزان یک‌میلیون تن از معدن ققنوس استخراج کند و مبلغ سنگ‌آهن پس از استخراج بر مبنای ۱۲۳درصد قیمت فروش سنگ‌آهن پلاسری عیار۶۰ در محل معدن محاسبه و به حساب این شرکت منظور می‌شود. در حال حاضر کل مبلغ بر مبنای نرخ‌های فعلی به میزان ۱۶هزار و ۱۴۶میلیارد تومان برای ۶سال آتی پیش‌بینی می‌شود.

«گدنا»: شرکت تهیه و توزیع غذای دناآفرین فدک از انعقاد یک‌قرارداد مهم خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور به موجب ابلاغیه مورخ اول بهمن ۱۴۰۱، قرارداد تامین غذای موردنیاز کارکنان شرکت پارس گلایکول در تمام روز‌های هفته اعم از روز کاری و تعطیل از تاریخ اول آذر ۱۴۰۱ را به مدت یک‌سال تمدید کرده است. در این خصوص از محل این تمدید قرارداد مبلغ ۴۶میلیارد و ۴۴۰میلیون تومان درآمد و ۳۹میلیارد و ۹۴۱میلیون تومان بهای تمام‌شده و ۶میلیارد و ۵۰۲میلیون تومان سود قبل از مالیات برآورد شده است.

«کباده»: شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال‌آباده مفاد یک‌قرارداد مهم را افشا کرد. بر این اساس شرکت مذکور عنوان کرد که طبق جلسه بیست و دوم هیات‌مدیره «کباده» در ساعت ۱۷ روز شنبه مورخ ۲۶آذر ۱۴۰۱ با حضور کلیه اعضای هیات‌مدیره در محل دفتر مرکزی، پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع راه اندازی سنگ‌شکن، مقرر شد خرید متریال، اجرا و نصب و راه اندازی سنگ‌شکن مدل سیار به صورت ترک تشریفات در قالب عقد قرارداد به شرکت پولاد بنیان البرز به مبلغ ۹میلیارد و ۳۷۴میلیون تومان واگذار شود که مبلغ مذکور در ۴مرحله به فروشنده پرداخت می‌شود.

«دحاوی»: شرکت الحاوی رویداد‌های مهمی را که در شرکت اتفاق افتاده است، اطلاع‌رسانی کرد. بر این اساس شرکت مذکور دلیل اصلی افزایش رشد بیش از ۳۰درصدی درآمد خود را حذف محصولات زیان ده دانست. همچنین در خصوص شکایات بانک‌رفاه کارگران مبنی بر عدم‌ایفای تعهدات کامل شرکت، رضایت کتبی بانک‌مذکور به تعزیرات حکومتی استان تهران اعلام و در پرونده‌ها منعکس شد و شعب تعزیرات حکومتی نامه رفع مسدودی حساب‌ها را خطاب به بانک‌ها اعلام کرده‌اند.

«دحاوی» در خصوص ملک امید دارو هم عنوان کرد که ساختمان مذکور در حال تکمیل است و با توجه تغییرات نرخ بازار و افزایش قیمت‌ها پروژه کمی با تاخیر همراه بوده بنابراین به محض تکمیل انتقال سند انجام خواهد شد. در این میان، افزایش ۷درصدی حاشیه سود خالص و ۴۷درصدی حساب‌های دریافتنی «دحاوی» باتوجه به توضیحات ابتدای گزارش مربوط به افزایش فروش است. همچنین شرکت براساس سیاست افزایش تولید و فروش خود برای تامین مواد اولیه اقدام به سفارش‌گذاری و پیش‌پرداخت کرده است. در آخر «دحاوی» در خصوص دلایل عدم‌افشای تغییر نرخ فروش محصولات شرکت در سال ۱۴۰۱ و میزان افزایش نرخ هر گروه از محصولات عنوان کرد که با توجه به عوامل تورم‌زا، از جمله افزایش مصوب حقوق و دستمزد و به تبع آن افزایش هزینه‌های مواد، رشد قیمت فرآورده‌های تحت نظارت سازمان غذا و دارو صورت می‌پذیرد و با مجوز این نهاد اعمال شده است.

«زفجر»: کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان در خصوص افشای دلایل تغییر بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی خود برای دوره ۹ماه منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل عنوان کرد که افزایش ۱۱۰درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره قبل، عمدتا به دلیل افزایش تولید پسته و علوفه و همچنین افزایش نرخ فروش شیر و بهینه‌کردن هزینه مصرف در مواد مصرفی دامپروری است.

«خراسان»: پتروشیمی خراسان در مورد دلایل افزایش بیش از ۳۰درصدی درآمد خود نسبت به دوره قبل عنوان کرد که افزایش حدود ۶۴درصدی سود عملیاتی دوره مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۱ نسبت به دوره قبل به دلیل افزایش درآمد‌های عملیاتی صادراتی شرکت، افزایش قیمت‌های جهانی محصولات و نیز افزایش نرخ ارز، به‌رغم افزایش هزینه‌های تولید بوده است. همچنین رشد حدود ۴/ ۳درصدی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت دوره مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل ناشی از انتقال بخشی از سپرده‌های بانکی کوتاه‌مدت به سرمایه‌گذاری بلندمدت در سایر اوراق بهادار بوده است.

«کتوسعه»: شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر از نتیجه آگهی مرحله دوم مزایده شناسایی پیمانکار معادن خبر داد. بر این اساس متقاضیانی که حد نصاب امتیاز ارزیابی فنی و مالی را در مرحله اول کسب کرده اند، شامل کارگاه شرقی۲ معدن دربچاه حسین اکبری، کارگاه غربی ۳ معدن دربچاه شرکت جهاد نصر لرستان و حافظ تقوی و همچنین معدن ۳ سروحی، آریانفر و نوربخش هستند که از لحاظ ارزیابی فنی و مالی احراز صلاحیت شده اند.

«سبزوا»: سیمان لار سبزوار از واگذاری ۱۷درصد سهام شرکت زیرمجموعه خود خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور درصد سرمایه‌گذاری خود در شرکت محکم بنای نگین اسرار (سهامی‌خاص) را که شرکتی غیربورسی است از ۹/ ۵۰درصد به ۹/ ۳۳درصد در تاریخ ۲۸دی ۱۴۰۱ کاهش داده است.

«شستا»: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در خصوص افشای دلایل تغییر بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل عنوان کرد که سود عملیاتی دوره مالی ۶ماه منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۱ شرکت مذکور طبق گزارش مالی میان دوره‌ای (حسابرسی‌نشده) نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۶درصد کاهش داشته که کاهش فوق عمدتا به دلیل افت سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

«چکارن»: شرکت کارتن ایران از فروش ۱۵واحد آپارتمان خود به صورت مزایده خبر داد. بر این اساس «چکارن» در نظر دارد نسبت به فروش ۱۵واحد آپارتمان متعلق به خود به مساحت کل یک‌هزار و ۲۵۹مترمربع واقع در پروژه باغ فردوس از طریق مزایده اقدام کند. متقاضیان می‌توانند ظرف مدت ۷روز کاری از تاریخ انتشار آگهی برای آگاهی از شرایط شرکت در مزایده و بازدید از محل به دبیرخانه شرکت مراجعه کنند.

«میهن»: بیمه میهن در خصوص نوسان قیمت سهم خود عنوان کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی که صورت‌های مالی دوره منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ منتشر شد تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده