تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۲۸۹۶۷۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

انتقاد نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس از وضعیت بازار خودرو

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در انتقاد از وضعیت بازار خودرو در کشور گفت: وضعیت خودرو در کشور نگران کننده است، بنابراین تولید در کشور باید افزایش یابد، چراکه این مدل عرضه در بورس خلاف قانون است و باید متوقف شود و خودرو‌های کم مصرف در اولویت واردات و تولید قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، علی جدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، می‌خواهم بگویم اگر سپاه و سردار سلیمانی‌ها نبودند الان اروپا و کشور‌های عربی و حاشیه خلیج فارس هم نبودند و آن سگ هاری که آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل به نام داعش در منطقه رها کرده بودند، الان در خیابان‌های پاریس، لندن، برلین، آنکارا، ریاض، ابوظبی، دوحه، بغداد و بیروت قدم می‌زد و این نشان از نمک نشناسی پارلمان اروپا است که سپاه به عنوان منجی منطقه را در لیست تروریست‌ها قرار می‌دهد. امیدوارم در ادامه حماقت خود را جبران کنند و سرعقل بیایند و حداقل منافع مردم‌شان را بفهمند مگر اینکه منافع مردم‌شان را فدای وابستگی به آمریکا و اسرائیل کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری وزیر نفت عنوان کرد: افت فشار گاز طی سه هفته قبل تعطیلی مدارس، کارخانجات و برخی اصناف و مراکز عمومی در خراسان شمالی را به دنبال داشته و زندگی عادی مردم را مختل کرده است؛ لذا خواهشمندم دستور بدهید سیکل ترکیبی گاز خود را از محل گاز مایع با انتقال خط از مشهد به سیکل ترکیبی شیروان انجام دهید تا ۵۰ درصد گاز مصرفی استان که برای نیروگاه سیکل ترکیبی است جبران و مشکل کمتر شود. همچنین در خصوص انتقال سوخت مایع که معمولا با نفتکش انجام می‌شود، لازم است خطی از مسیر خط تهران به مشهد که از مسیر سبزوار می‌گذرد، انشعابی به مرکز استان خراسان شمالی داشته باشد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه دام سبک و سنگین چه دستاوردی داشته اید؟ غیر از این بوده که دامداری را در کشور زمین زدید! کار به جایی رسید که دامداران دام مولد را به کشتارگاه بردند و به پایین‌ترین قیمت عرضه کردند و حالا دوباره کشور را نیازمند گوشت وارداتی کردید، آیا نفوذ غیر از این است؟ بررسی کنید در این وزارتخانه از کجا مشورت می‌گیرید که شما را به ترکستان و دامداری را به یغما می‌برد. گوشت قرمز را جزء کالا‌های اساسی بیاورید و مشمول کالابرگ الکترونیکی کنید؛ چراکه کاهش مصرف گوشت قرمز سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

جدی در ادامه خطاب به رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی عنوان کرد: وام جمعیت، ازدواج و مسکن در استان‌ها به درستی پیگیری و پرداخت نمی‌شود و مردم در سختی هستند. وام سرمایه ثابت در گردش صنایع هم به کندی انجام می‌گیرد و کشور را مختل کرده است و نامه معاون اول که از منابع درآمدی بانک‌ها در استان تکلیف کرده که تسهیلات پرداخت شود نیز مشکل ایجاد خواهد کرد و مسائل به سختی دنبال خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وزیر صنعت، معدن و تجارت را نیز مورد خطاب قرار داد و متذکر شد: وضعیت خودرو در کشور نگران کننده است، تولید در کشور باید افزایش یابد و واردات خودرو انجام شود، واردات خودرو‌های دست دوم، سبک و سنگین در تیراژ بالا باید در دستور کار آینده دولت قرار گیرد. این مدل عرضه در بورس خلاف قانون است و باید متوقف شود و خودرو‌های کم مصرف برقی و هیبریدی در اولویت واردات و تولید قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر کشور بیان کرد: ادامه این وضعیت در تهران و کلانشهر‌ها در خصوص آلودگی هوا پذیرفتنی نیست و تدبیری کنید، مجلس آماده همکاری است و راه حلی را دنبال کنید.

جدی ضمن یادآوری نام گذاری سال به عنوان دانش بنیان و اشتغال آفرین خطاب به وزیر اقتصاد اظهار کرد: در سال تولید دانش بینان و اشتغال آفرین در سطح کشور حتی یک مورد اساسی تسهیلات تکلیفی برای ایجاد صنایع دانش بنیان پرداخت نشده است، تدبیر کنید. وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی؛ برنامه روشنی برای کنترل قیمت ارز ندارید، چرا باید صادرکنندگان باید مواد اولیه را در داخل با قیمت دلار ۴۵ هزار تومان تامین کنند، اما ارز را به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ به دولت تحویل دهند.

وی در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: در وزارتخانه شما پرورش که وجود ندارد آموزش را هم به هر دلیلی تعطیل می‌کنند، لذا خواهشمندم از حقوق دانش آموزان دفاع کنید چرا که تعطیلی به صلاح نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده