تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۹۰۷۱۰
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر نیرو:

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به یک هزار و ۲۰ مگاوات رسید

‌می‌متالز - رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: طرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران با وارد مدار شدن نیروگاه ۱۰ مگاواتی پاسارگاد دامغان به یک هزار و ۲۰ مگاوات رسید.

به گزارش می‌متالز، «محمود کمانی» روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی پاسارگاد دامغان، افزود: این نیروکاه یک واحد ۱۰ مگاواتی است که سال‌های قبل ۲ مگاوات آن به بهره‌برداری رسید بود و امروز ۸ مگاوات دیگر وارد مدار شد. این نیروگاه دارای یک ویژگی خاص است به این معنا که می‌تواند از بازتاب نورخورشید هم برق تولید کند.

معاون وزیر نیرو با بیان آنکه این ویژگی سبب می‌شود راندمان تولید آن بالاتر باشد یعنی ۴۰ درصد افزایش راندمان خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از سایر نیروگاه‌های تجدیدپذیر بتوانیم به زودی برنامه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر را عملیاتی کنیم.

وی این نیروگاه را جزو برنامه توسعه ۱۰ هزار مگاواتی وزیر نیرو دانست و درعین حال افزود: برنامه توسعه ۴ هزار مگاواتی شامل این نیروگاه نمی‌شود.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: برق تولیدی نیروگاه پاسارگاد دامغان توسط ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) خریداری می‌شود و در محل مصرف خواهد شد که این امر کمک خواهد گرد تلفات کاهش یابد.

کمانی درباره وضعیت توسعه انرژی‌های تجدید پذیر ادامه داد: اگر هر دستگاه به وظایفی که برای آن مشخص شده عمل کند این توسعه با سرعت بیشتری محقق خواهد شد.

وی به مصوبه شورای اقتصاد درباره توسعه انرژی خورشیدی اشاره و تصریح کرد: این موضوع کمک بسیار خوبی کرد.

معاون وزیر نیرو به طرح ارسالی به شورای اقتصاد برای توسعه نیروگاه‌های بادی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود با تصویب سریع‌تر این طرح زمینه توسعه نیروگاه‌های بادی نیز روان‌تر شود.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده