تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۹۰۹۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون وزیر صمت: ۳۷۲ طرح صنعتی در کشور آماده بهره‌برداری است

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همزمان با سالگرد چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی ۳۷۲ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان بعلاوه ۶۰ میلیون دلار (ارزی) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور آماده بهره‌برداری است.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در همایش ملی بانوان کارآفرین در تولید دانش بنیان و شکوفایی اقتصاد، اظهار کرد: بهره برداری از طرح‌های مزبور بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین همزمان با دهه فجر ۲۷۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است و عملیات اجرایی ۱۷ طرح عمرانی در مکان‌های مزبور با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به رشد ۶ درصدی صنعت طی ۶ ماهه نخست امسال گفت: در دولت سیزدهم تعداد واحد‌های صنعتی راکد در کشور ۱۷ درصد کاهش یافته که امید است با تلاش بخش خصوصی و حکمرانی دولت این شرایط بهبود یابد.

رسولیان اظهار کرد: امسال سازمان صنایع کوچک تبادل فناوری مطلوبی با سایر کشور‌ها از جمله آلمان داشته و در این راستا ۲۳ نفر از فعالان اقتصادی به کشور‌های دیگر اعزام شدند که این مهم در حال افزایش است، اما بانوان برای حضور در این هیات‌ها سهم کمتری داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده