تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۹۰۹۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان هرمزگان خبر داد:

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی از ۶۶ طرح صنعتی و معدنی هرمزگان در دهه فجر

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان هرمزگان اعلام کرد که همزمان با آغاز دهه مبارک فجر سال‌جاری، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی از ۶۶ طرح صنعتی و معدنی در استان آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، «خلیل قاسمی» رئیس سازمان صمت استان هرمزگان با اعلام این خبر، افزود: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها افزون بر ۱۳۹ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال در بخش ریالی، و ۵۶.۵ میلیون دلار و ۱۱.۲ میلیون یورو در بخش ارزی است.

وی با تاکید بر اهمیت پروژه‌ها افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال ۲ هزار و ۷۲۶ نفر به‌صورت مستقیم فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرخمیر، حاجی آباد، جاسک، سیریک، بستک، رودان، بشاگرد و بندرلنگه مستقر هستند.

قاسمی همچنین گفت: از ۶۲ طرح قابل بهره‌برداری در دهه مبارک فجر، ۳۲ طرح به میزان سرمایه‌گذاری ۷۴ هزار میلیون ریال در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۴ طرح در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان به میزان سرمایه‌گذاری ۶۱۶ هزار میلیون ریال، ۱۶ طرح در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس به میزان سرمایه‌گذاری ۵۶.۵ میلیون دلار و همچنین ۱۰ طرح در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان به میزان سرمایه‌گذاری ۱۱.۲ میلیون یورو در استان قابل بهره‌برداری است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده