تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۹۱۰۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور استاندار فارس و به‌مناسبت دهه فجر؛

طرح توسعه یک واحد تولیدی و صنعتی مرودشت به بهره‌برداری رسید

‌می‌متالز - به‌مناسبت دهه فجر و با حضور استاندار فارس و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان، طرح توسعه یک واحد تولیدی و صنعتی درشهرک صنعتی فتح‌آباد مرودشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه همزمان با ششمین روز گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، آئین افتتاح و بهره‌برداری از طرح توسعه کارخانه نگین کوثرپارس، تولید کاغذ‌های فلوتینگ، تست لاینر و کرافت در شهرک صنعتی فتح‌آباد مرودشت با حضور استاندار فارس، سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرماندار مرودشت، امام جمعه این شهرستان، مدیران استانی، شهرستانی و سرمایه‌گذاران انجام شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم، «حمیدرضا ایزدی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: طرح توسعه کارخانه نگین کوثر پارس تولید کننده کاغذ‌های فلوتینگ، لاینر و کرافت با میزان سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت سالیانه ۱۶ هزارتن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه افتتاح طرح‌ها بستر جدیدی از اشتغال‌زایی و راهکاری موثر در راستای توسعه اقتصادی را فراهم می‌کند، افزود: با بهره‌برداری از این طرح توسعه برای ۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

رئیس سازمان صمت در ادامه تصریح کرد: طرح مذکور نقش و اهمیت ویژه‌ای در صنایع بسته‌بندی پایین‌دستی جهت تولید ورق‌های چند لایه و کارتن‌های بسته‌بندی در این صنعت دارد و ضمن حفاظت از محیط زیست با استفاده از کاغذ و مقوای بازیافتی حاصل از محصول نهایی همین کاغذها، مجدد تهیه و به چرخه تولید باز می‌گردد.

ایزدی با تاکید بر ضرورت توجه به واحد‌های صنعتی همچنین گفت: حمایت از فرآیند تکمیل، ساخت و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان و سازمان صمت در راستای تکمیل فرآیند زنجیره تولید محصولات در استان و کشور است.

در ادامه آیین افتتاحیه جلسه‌ای برگزار و مقرر شد؛ مسائل و مشکلات این واحد تولیدی در خصوص تامین خوراک، مواد اولیه، تامین زمین، آب و برق مرتفع شود.

گفتنی است؛ فاز اول این واحد صنعتی سال ۱۳۹۴ با ظرفیت ۱۴ هزارتن و اشتغال ۶۰ نفر به بهره‌برداری رسید و سال ۱۳۹۹ اجرای طرح توسعه این واحد آغاز و در سال ۱۴۰۱ با میزان ظرفیت ۱۶ هزارتن به بهره‌برداری رسید که مجموع ظرفیت ایجادشده فاز اول و دوم ۳۰ هزارتن با اشتغال ۱۱۰ نفر است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده