تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۹۰۹۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در پنجمین روز دهه مبارک فجر؛

۴ طرح صنعتی و تولیدی در استان فارس به بهره برداری رسید

‌می‌متالز - امروز و در پنجمین روز از دهه فجر و با حضور استاندار فارس و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهار طرح تولیدی در شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز (یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱) و در پنجمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور استاندار فارس و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان از چهار طرح صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

برای این چهار طرح صنعتی ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری انجام شده و برای ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

«حمیدرضا ایزدی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در مراسم افتتاح این طرح‌ها با بیان اینکه خط تولید واحد نان صنعتی و انواع شیرینی‌های آرد پز نان فارس یاسین با ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری یکی از چهار طرح افتتاح شده است، گفت: این طرح برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده؛ همچنین ظرفیت تولید این واحد به ۴۹۵۰ تن انواع نان و ۲۲۰۰ تن کیک و شیرینی رسیده است.

وی در ادامه دیگر طرح‌های افتتاح شده را واحد تولیدی صنعتی آبنوس چوب زرین تولید نئوپان با روکش ملامینه و ظرفیت اسمی ۲.۸ میلیون مترمربع با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۷۰ نفر، شرکت تولیدی صنعتی پویا پلیمر زاگرس تولیدکننده انواع نوار آبیاری قطره‌ای با ظرفیت اسمی ۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۳۰ نفر و شرکت صنایع سلولزی فراز کارتن شیراز تولید جعبه کارتن با ظرفیت اسمی ۱۲ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۴۰ نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان صمت استان فارس بر لزوم توجه، حمایت و پشتیبانی از تولید و صنایع تخصصی، دانش بنیان و پیشرفته تاکید و تصریح کرد: توانمندسازی، رونق تولید، بالندگی و توسعه اقتصادی راه رسیدن به توسعه پایدار است و ضرورت دارد تا تمامی ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان جهت توسعه همه جانبه به کار گرفته شود.

گفتنی است؛ واحد تولیدی صنعتی سردخانه دو مداره نیز مربوط به جهاد کشاورزی در این مراسم به بهره‌برداری رسید.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده