تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۸
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۹۱۲۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجوز افزایش سرمایه بانک ملت صادر شد

‌می‌متالز - بانک ملت، چادرملو و گل گهر با دریافت مجوز افزایش سرمایه ۳۵، ۱۴۱ و ۸۰ درصدی از دو محل سود و مطالبات و آورده نقدی، آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش می‌متالز، سه شرکت بانک ملت، چادرملو و گل گهر به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۳۵، ۱۴۱ و ۸۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر این اساس، "وبملت" سرمایه فعلی را از ۲۶.۲ به ۳۵.۳ هزار میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این بانک بورسی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی، افزایش اعتبار بانک و استفاده از مشوق مالیاتی قانون بودجه اعمال می‌شود.

همچنین "کچاد" سرمایه فعلی را از ۱۱.۹ به ۲۸.۶ هزار میلیارد تومان می‌رساند. ۹.۴ هزار میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت معدنی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و ۷.۳ هزار میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال می‌شود تا صرف تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه ای، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مشارکت در افزایش سرمایة شرکت‌های سرمایه‌پذیر، جبرانِ مخارجِ سرمایه‌ای انجام شده بابت تحصیل سرمایه گذاری ها، خرید و ساخت دارایی‌های سرمایه‌ای، تحصیل سرمایه گذاری‌ها و تأمین بخشی از سرمایۀ در گردش مورد نیاز تأمینِ سنگ آهن شود.

در این میان، "کگل" هم سرمایه فعلی را از ۲۰ به ۳۶ هزار میلیارد تومان می‌رساند. ۷.۸ هزار میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و ۸.۱ هزار میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته برای تامین سرمایه در گردش و اصلاح ساختار مالی اعمال می‌شود.

منبع: اخبار بانک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده