تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۹۱۹۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل طبقه‌بندی حسابرسان معتمد

‌می‌متالز - رئیس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی سازمان بورس گفت: به موجب دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و به منظور تعیین توانایی موسسات حسابرسی معتمد، متناسب با اندازه شرکت‌ها هر ساله طبقه‌بندی موسسات حسابرسی معتمد صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، سید مصطفی علوی، رئیس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی سازمان بورس با اعلام خبر اصلاح دستورالعمل طبقه‌بندی موسسات حسابرسی و اشخاص موضوع ماده ۱۰ این دستورالعمل گفت: این اصلاحات از سال ۱۴۰۲ در طبقه‌بندی موسسات حسابرسی مد نظر قرار می‌گیرد و لازم الاجرا خواهد بود.

وی افزود: به موجب دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار و به منظور تعیین توانایی موسسات حسابرسی معتمد متناسب با اندازه شرکت‌ها هر ساله طبقه‌بندی موسسات حسابرسی معتمد صورت می‌گیرد.

این مقام مسوول با اشاره به مهم‌ترین اصلاحات صورت گرفته اظهار داشت: برای طبقه‌بندی موسسات، کسب حداقل امتیاز از مجموع امتیازات کافی بوده و ضرورتی به شرط کسب حد نصاب بخش کارکنان و شرکا نیست و به جای آن امتیازات جدول ارزیابی کارکنان موسسه افزایش یافته است. همچنین برخی موارد مورد ابهام در دستورالعمل شفاف شده و موسسات می‌توانند به موجب آن برنامه‌ریزی مناسبی نمایند.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح سایر دستورالعمل‌ها و یا برخی منشور‌ها و ابلاغیه‌های مرتبط با این اداره در دستور کار قرار گرفته و تلاش برای بروزرسانی و اصلاحات لازم در حال انجام است که به زودی برخی از این موارد ابلاغ خواهند شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده