تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۹۱۴۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مبلغ ۶ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای رونق بنگاه‌های اقتصادی شهرستان دیر

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دیر گفت: امسال در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای رونق بیشتربنگاه‌های اقتصادی در نظرگرفته شده است.

به گزارش می‌متالز، زهیر صالحی در نشست با خبرنگاران شهرستان بمناسبت دهه مبارک فجر اظهارداشت: این تسهیلات برای ۲۵ واحد تولیدی، صنعتی و صنفی در نظر گرفته شده که در پروسه تسهیلات وارد شده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران در اطلاع رسانی به مردم گفت: این واحد‌ها ۵۵ نفر اشتغال زایی ایجاد می‌کنند که پرونده‌ها آماده و با تشکیل کارگروه به بانک عامل معرفی خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دیر اضافه کرد: در بخش صنعت و معدن ۸ فقره پروانه تشکیل شده که در بخش صنعت مبلغ ۴۷۳۰ میلیارد و اشتغال زایی ۱۸۵ نفر و در بخش معدن ۱۱۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال با اشتغال زایی ۱۷ نفر می‌باشد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ فقره جواز تاسیس صادر شده که با پیش بینی ۴۷۵ نفر اشتغال زایی ۴۷۶۹ میلیارد ریال ارزش سرمایه گذاری در نظرگرفته شده است و در دهه فجر امسال واحد تولیدی رب گوجه فرنگی پدیدار با اشتغال زایی ۳۷ نفر و اعتبار ۶۰ میلیارد تومان وارد مدارتولید رفت و واحد آهک هیدراته با ظرفیت اشتغال زایی ۵۰ نفر و اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دیر به تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: امسال در بخش مشاغل خانگی مستقل ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به ۳۰ نفر پرداخت شده و ۱۳۰ نفر دیگر با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان به سمت بسیج سازندگی سوق خواهیم داد و در بخش مشاغل خانگی پشتیبان ۷۰۰ میلیون تومان برای سه نفر پرداخت شده و در این بخش سه فقره دیگر با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد و ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای ۷ نفر در دست اقدام داریم.

وی تعاونی مرزنشینان را فرصتی برای امر تجارت و خدمت به مردم دانست و گفت: تاکنون بیش از ۳۲ هزار کارت مرزنشینان در شهرستان صادر شده که برای هر نفر ۳۰۰ دلار اختصاص پیدا می‌کند و این فرصت خوبی برای تعاونی مرزنشینان است.

رییس اتاق اصناف شهرستان دیر ضمن تشکر از همراهی اصحاب خبر گفت: بازار پل ارتباط بین دولت و مردم و موتور اقتصاد است.

علی فرجی افزود: اصناف و بازاریان در تمام عرصه‌ها نقش آفرین بوده است.

وی گفت: امسال ۵۱۱ فقره پروانه کسب صادر و ۳۱۰ پروانه تمدید شده است و همچنین ۱۱۳ شکایت مردمی از اصناف شده که از این شمار ۱۳۹ مورد تخلف و ۲۰ واحد صنفی پلمب گردید.

وی ادامه داد: برای مددجویان و نیازمندان جهت صدور کارت کسب تخفیف ویژه داده می‌شود.

در این آیین جمعی از خبرنگاران به بیان مسائل و مشکلات بازار و امر صادرات و واردات و تجارت پرداختند و رییس صمت و اتاق اصناف به نحو شایسته پاسخگوی این سئوالات بودند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

عناوین برگزیده