تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۹۱۷۲۶
سرویس خبر : انرژی
حسینی‌کیا:

وزارت صمت با تشدید نظارت بر توزیع روغن موتور از نابسامانی بازار جلوگیری کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صمت باید با تشدید نظارت بر میزان توزیع روغن موتور در بازار از بروز التهاب و نابسامانی جلوگیری کند.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا درباره بازار نابسامان روغن موتور، گفت: چندین بار این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور تولیدکنندگان موردبررسی قرار گفت؛ نخستین مشکل در این زمینه انحصار در تولید روغن موتور است که موجب شده، قیمت در اختیار تولیدکنندگان این بخش قرار گیرد؛ برای رفع این مشکل باید نظارت افزایش یابد و میزان عرضه متناسب با تقاضا باشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صمت باید با تشدید نظارت بر میزان توزیع روغن موتور در بازار از بروز التهاب و نابسامانی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت روغن موتور تاکنون به میزان کافی صورت گرفته است، اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی و سازمان تعزیرات باید از تخلفات در بازار روغن موتور جلوگیری کنند تا روغن موتور با قیمت منطقی به دست مصرف‌کننده برسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در صورتی که بتوان با افزایش تولید و نظارت بر زنجیره توزیع، ناترازی بازار را رفع کرد نه تنها قیمت منطقی می‌شود بلکه از جولان برخی سوداگران در راستای توزیع روغن موتور تقلبی نیز جلوگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده