به گزارش میمتالز، افشین ژیانی فر، سرپرست تعمیرات ناوگان با اعلام این خبر گفت: این لوکوموتیو از ماهها قبل به دلیل یاتاقان زدن میل لنگ و همچنین عدم تامین قطعات یدکی از ناوگان حرکت خارج شد. بنا به نیاز شدید و محدودیت در تعداد لوکوموتیوها، مدیریت راه آهن و ترابری تصمیم گرفت علی رغم کمبود قطعات با همکاری مدیریت خرید و سفارشات قطعات مورد نیاز تامین و لوکوموتیو را بازسازی کند، گراف اجرایی تهیه شد و با همت و همکاری کارشناسان، تکنسینها و تعمیرکاران واحد تعمیرات ناوگان، دفتر فنی و تدارکات مدیریت، پس از پیاده سازی و دمونتاژ موتور، بلوکه و میلنگ، مونتاژ موتور لوکوموتیو آغاز شد. پس از مونتاژ و اورهال کامل موتور و نصب آن، دوره تست نیز با موفقیت سپری شدو لوکوموتیو در چرخه سیر قرارگرفت.
وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم بتوانیم تعدادی از لوکوموتیوهای متوقف شده را تا پایان سال راه اندازی کنیم. این امر پروژهای بسیار حیاتی برای تسهیل در امر حمل و نقل ریلی مدیریت راه آهن و مجموعه پشتیبانی از تولید کارخانه خواهد بود.
سیف اله سلامی، تکنسین تعمیرات نیز گفت: با توجه به این که تکنولوژی و دانش تولید این نوع لوکوموتیو در دهه ۷۰ میلادی بوده و نقصهای فراوان در حفاظت از موتور و کارکرد تجهیزات جانبی آن وجود داشت موفق شدیم با انجام برنامه ریزی دقیق و با کمترین توقفات آن را راه اندازی کنیم.
مهدی ملکی تکنسین برق ناوگان نیز گفت: برخی از مدارات هشدار دهنده و توقف دهنده لوکوموتیو را قبل از بروز هر گونه خرابی منجر به توقف کامل لوکوموتیو، نصب کردیم و با این کار عمر لوکوموتیو و کارکرد آن را به شدت افزایش دادیم که این امر به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث صرفه جوییهای بسیار زیادی شده است.
اصغر شیری تکنسین تعمیرات ناوگان نیز گفت: این واحد موفق شد با استفاده از امکانات محدود و علی رغم چالشهای فراوان و با استفاده از توان و دانش کارکنان خود این لوکوموتیو را بازسازی نموده و در مدار بهره برداری قرار دهد.
منبع: ذوب آهن اصفهان