تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۹۲۰۹۶
سرویس خبر : انرژی

نگرانی امارات از کمبود عرضه نفت در ۲۰۲۴

‌می‌متالز - وزیر انرژی امارات با اشاره با سال‌ها سرمایه‌گذاری پایین در صنعت نفت و کاهش تولید بسیاری کشورها، نسبت به کمبود عرضه در ۲۰۲۴ هشدار داد.

به گزارش می‌متالز، امارات اعلام کرد کاهش تولید نفت در بسیاری از کشور‌ها و احتمال عرضه ناکافی نفت خام مشکل بزرگتری برای بازار نفت نسبت به مسئله تقاضا در سال آینده میلادی خواهد بود.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت: «من نگران تقاضا نیستم. آن‌چه ما را نگران می‌کند این است که آیا می‌توانیم عرضه کافی نفت در آینده داشته باشیم».

المزروعی به‌عنوان بالاترین مقام انرژی در یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اوپک و یکی از تأثیرگذارترین اعضای این گروه، نسبت‌به کاهش تولید در بسیاری از کشور‌های ابراز نگرانی کرد.

وی گفت بازار جهانی نفت در حال حاضر متعادل است؛ بنابراین ائتلاف اوپک پلاس سهمیه تولید خود را به‌دنبال اطلاعیه روسیه مبنی‌بر کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید در ماه مارس، تغییری نمی‌دهد.

کرملین اعلام کرد روسیه درمورد کاهش تولید خود با برخی از اعضای ائتلاف اوپک پلاس مشورت کرده‌است. روسیه مهم‌ترین عضو کشور‌های غیر اوپک در این ائتلاف است.

امارات همچنین اعلام کرد صنعت نفت سال‌هاست از کمبود سرمایه‌گذاری در این صنعت رنج می‌برد.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک هم در این هفته با اشاره به کمبود سرمایه‌گذاری در صنعت نفت طی سال‌های اخیر، از فعالان محیط‌زیست خواست دورنمای وسیع‌تری را در نظر بگیرند و اجازه دهند انتقال به سمت انرژی‌های پاک به شکلی سازمان‌یافته‌تر صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده