تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۲۹۲۵۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از طرح‌های نوآورانه در پارک فناوری پردیس

‌می‌متالز - مدیرعامل بانک صنعت و معدن از دو طرح صنعتی نوآورانه همافارمد و آریا طب فیروز در پارک فناوری صنعتی پردیس واقع در شهرستان دماوند بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن به اتفاق هیات همراهی از مدیران ارشد این بانک امروز چهارشنبه بیست و ششم بهمن ماه از دو طرح داروسازی همافارمد و آریا طب فیروز در پارک فناوری پردیس بازدید کرد و در دیدار با صنعتگران این واحد‌های تولیدی عنوان داشت: تامین مالی طرح‌های سرمایه ثابت یکی از مزیت‌های بانک صنعت و معدن در مقایسه با دیگر بانک‌های شبکه بانکی کشور است چراکه این بانک اهداف توسعه‌ای و زیرساختی ویژه‌ای مرتبط با سایر صنایع را دنبال می‌کند و در طرح‌های کلان صنعتی ورود پیدا می‌کند البته در کنار این کار از طرح‌های متوسط و خرد و بویزه دانش بنیان هم به خصوص در بخش تامین سرمایه در گردش حمایت می‌کند.
وی تصریح کرد: گواه این مدعا این است که این بانک در طول یک دهه گذشته با ارائه انواع تسهیلات در بهره برداری از ۱۲۹۶ طرح مشارکت داشته و ۲۲۰ طرح تولیدی را نیز در دست احداث و تکمیل دارد؛ همچنین تأمین سرمایه در گردش ۳۴۰۱ واحد تولیدی از اقدامات این بانک در حمایت از صنایع مختلف در بخش‌های انرژی (نیروگاهی)، پتروشیمی و پالایشگاهی و صنایع شیمیایی، فولاد و صنایع فلزی، ساختمان و کاشی، سیمان، داروسازی، زیربنایی، خودرو، نساجی و غذایی بوده است.
خورسندیان افزود: با توجه به اهمیتی که طرح‌های فناورانه و دانش بنیان در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند، تامین مالی این نوع شرکت‌ها به جد در دستور کار و در اولویت قرار دارد.
وی ادامه داد: در مقابل از واحد‌های تولیدی که با تسهیلات این بانک به بهره برداری می‌رسند این انتظار وجود دارد که پس از بهره برداری هم گردش مالی مناسبی در بانک صنعت و معدن داشته باشند، زیرا بانک صنعت و معدن بانک تخصصی حوزه تولید و در خدمت تولیدکنندگان و کارآفرینان است و نتیجه این همکاری و خوش حسابی مشتریان باز هم به خود آنان بازمی گردد و می‌توانند از خدمات و تسهیلات بیشتری برخوردار شوند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به حمایت‌های ویژه این بانک به خصوص در دوره مبارزه با بیماری کرونا از شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی، بیان کرد: با اجرای طرح‌های دارویی که این بانک تامین مالی آن را در یک دهه گذشته به عهده داشته است، ظرفیت تولید این نوع محصولات به میزان ۱٫۶ میلیون تن در سال در گروه دارو‌های انسانی، یک میلیون ۶۵۵ هزار عدد در سال در زمینه تولید انواع قرص، کپسول و ویال و ۶٫۴ هزار متر مکعب در سال در زمینه تولید سرم‌های تزریقی، افزایش خواهد یافت.
شایان ذکر است، شرکت همافارمد به منظور تولید دارو شامل انواع آمپول، ویال و سرنگ آماده تزریق از این بانک تسهیلات دریافت کرده و دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد و پس از بهره برداری برای ۳۶ نفر اشتغالزایی می‌کند.
شرکت آریا طب فیروز نیز با موضوع فعالیت تولید دستگاه همودیالیز وریدی، دستگاه آب RO پرتابل، دستگاه تصفیه به روش اسمز معکوس پرتابل، تستر دستگاه دیالیز و تخت دیالیز از این بانک تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده و برای ۱۸۲ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.
شایان ذکر است خورسندیان و هیات همراه در بدو ورود به پارک فناوری پردیس در یادمان شهدای گمنام این پارک حضور یافته و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرده اند.

منبع: اخبار پول

عناوین برگزیده