تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۹۲۸۳۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

شرط واریز پول قرعه کشی خودرو؛ به ضرر قشر آسیب پذیر و به نفع دلالان

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرط واریز پول برای شرکت در قرعه کشی خودرو، قشر آسیب‌پذیر جامعه را از مزیت‌های خودرو محروم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله عباسپور با اشاره به دلایل مخالفت با روند جدید ثبت نام در طرح پیش فروش خودرو به دلیل تقویت سوداگران و دلالان اظهار کرد: کسانی که ظرفیت مالی و اقتصادی خوبی دارند توانایی واریز تمام پول خودرو را دارند و شانس برنده شدن آن‌ها بیشتر است، اما افرادی که توان مالی ندارند و از نظر اقتصادی ضعیف هستند نمی‌توانند به موقع و یک جا پول خودرو را پرداخت کنند و از گردونه قرعه‌کشی خارج می‌شوند، بر این اساس باید گفت طرح پیش فروش خودرو بیشتر به نفع افراد و مجموعه‌های متمول است.

وی افزود: اگر خودروسازان بخواهند قرعه‌کشی انجام دهند می‌توانند طبق روال قبلی این مهم را انجام دهند، هر کسی برنده شد می‌تواند اهم و فی‌الاهم کند اگر برایش ارزش افزوده بیشتری دارد، درآمد اقتصادی دارد و ضرورت زندگی‌اش به واسطه خرید خودرو رفع می‌شود می‌تواند سرمایه‌ای که در اختیار دارد را تبدیل به احسن کرده تا سود اقتصادی بیشتری نصیبش شود.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرط واریز پول برای شرکت در قرعه کشی خورو، قشر آسیب‌پذیر جامعه را از مزیت‌های خودرو محروم می‌کند و ظرفیت، قابلیت و شانس بیشتری برای پولدار‌ها ایجاد می‌شود که ما مخالف این قضیه هستیم.

عباسپور با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از افزایش بودجه از سوی مجلس و عدم تحقق این مهم افزود: از سوی کمیسیون تلفیق مجلس، موضوع را جویا شده‌ام و رضایت از ناحیه دولت، سازمان برنامه و بودجه و ... وجود دارد و افزایش جزیی داریم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به فضل الهی بودجه سال آینده نسبت به حوزه‌های تقویت تولید و معیشت بسته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده