تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۹۳۰۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر پروژه مرکز مبادلات ارز و طلای ایران خبر داد:

عرضه ۳۰۰ هزار ربع سکه در مرکز مبادله طلا و ارز

‌می‌متالز - امیر هامونی گفت: در مرکز مبادله، تالار ارز خدماتی و تالار حواله ارز را رونمایی می‌کنیم و هفته آتی عرضه طلا را هم شروع خواهیم کرد. بر این اساس هفته آینده تابلو مسکوکات طلا در این مرکز رونمایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، امیر هامونی، مدیر پروژه مرکز مبادلات ارز و طلای ایران در مراسم رونمایی از مرکز مبادلات گفت: ما در مرکز مبادله تالار ارز خدماتی و تالار حواله ارز را رونمایی می‌کنیم و هفته آتی عرضه طلا را هم شروع خواهیم کرد. ۳۰۰ هزار ربع سکه در هفته آتی عرضه می‌شود. بر این اساس هفته آینده تابلو مسکوکات طلا در این مرکز رونمایی می‌شود.

مدیر پروژه راه‌اندازی مرکز مبادله ایران گفت: در تالار حواله، ارز پتروشیمی، فولاد، مس و... عرضه شده و متقاضیان هم در این بازار نسبت به خرید اقدام می‌کنند. سازوکار هم مشابه سازوکار نیما است که به مرور اصلاح می‌شود. ما ۲۷ فعالیت اصلی را در این سامانه طراحی کردیم و امروز شاهد افتتاح این مساله هستیم.

هامونی از استقرار خودپرداز‌های پرداخت ارز مسافری در پشت گیت فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: در فرودگاه امام، باجه‌های ارزی و خودپرداز‌هایی تعبیه شده تا ارز مسافری را در اختیار مسافران قرار دهد که ۵۰۰ دلار به ازای هر مسافر در پشت گیت تعیین شده است. بانک ملی در این حوزه، مرکز مبادلات ارزی را همراهی خواهد کرد و در ادامه از سایر بانک‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده