تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۹۳۰۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از دو محل:

افزایش سرمایه ۱۲۸ درصدی و دو مرحله‌ای چادرملو تصویب شد/ طرح انتقال آب

‌می‌متالز - با برگزاری دو مجمع فوق العاده و عادی بطور فوق العاده چادرملو، افزایش سرمایه ۱۲۸ درصدی از دو محل طی دو مرحله و مشارکت در طرح انتقال آب به یزد تصویب شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع فوق العاده شرکت چادرملو قبل از ظهر با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه و با حضور ۸۴.۳ درصدی سهامداران برگزار و باتوجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۱۲۸ درصدی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته و در دو مرحله مورد تصویب قرار گرفت.

بر این اساس، "کچاد" به منظور تامین هزینه‌های طرح‌های توسعه از جمله کارخانه فروآلیاژ، طرح فرآوری باطله‌های معدنی به ظرفیت یک میلیون تن، مشارکت در کارخانه گندله سازی، آماده‌سازی آریز، احداث نیروگاه خورشیدی، مشارکت در ساخت کارخانه آهن اسفنجی، احداث کارخانه تولید انواع آجر و اجرام نسوز کوره، سرمایه‌گذاری در حمل و نقل‌های ریلی و جاده‌ای جهت حمل تولیدات شرکت، مشارکت در احداث کارخانه مگامدول، احداث دو نیروگاه سیکل ترکیبی، کنسانتره مهاباد، آهن اسفنجی ابرکوه، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر (در جریان) و جبران مخارج سرمایه‌گذاری در ساخت ساختمان، تجهیزات و بهبود خطوط، تامین بخشی از سرمایه در گردش به منظور تامین سنگ، سرمایه فعلی را از ۱۱.۹ به ۲۷.۱ هزار میلیارد تومان می‌رساند.

در مرحله اول، سرمایه شرکت از ۱۱.۹ به ۱۹.۲ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته رسید و در مرحله دوم با انجام افزایش سرمایه از ۱۹.۲ به ۲۷.۱ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران موافقت و اختیار عملی شدن طی مدت دو سال به هیأت مدیره تفویض شد تا پس از اخذ مجوز سازمان بورس نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

همچنین مجمع عادی بطور فوق‌العاده نیز برگزار و اجرای مصوبه هیات دولت در مورد مشارکت در طرح انتقال آب به یزد رای مثبت داده شد. طبق این مصوبه، شرکت باید هزار میلیارد تومان برای کمک به آب شرب استان یزد صرف کند. در بخش پدافندی مقرر شده خط لوله آب در جوار استان یزد کشیده و هزینه آن توسط چادرملو و سنگ آهن مرکزی تامین شود. این هزینه به ازای مالیات شرکت محاسبه خواهد شد. حدود ۵۶۳ میلیارد تومان در خط انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد هزینه شده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده