تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۹۳۱۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت لیزینگ خودروی غدیر برگزار شد

روند عملکرد «صعودی» است

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت لیزینگ خودروی غدیر در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ با حضور سهامداران، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، نماینده سازمان بورس و و بازرس قانونی شرکت برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این مجمع که روز سه‌شنبه دوم اسفندماه سال‌جاری در سالن ساپکو و به‌صورت حضوری و برخط برگزار شد، گزارش‌های مالی سالانه و خلاصه عملکرد هیات مدیره به سهامداران ارائه شد.

مدیرعامل شرکت لیزینگ خودروی غدیر ضمن تشکر از مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو و اعضای هیات‌مدیره و سهامداران، به ارائه گزارش عملکرد شرکت و تشریح برنامه‌های آینده پرداخت.

مرتضی ادیبی اظهار کرد: تحقق بودجه تعیین‌شده در سال مالی منتهی به ۳۰آذرماه ۱۴۰۱ نشانه خوبی برای انضباط مالی و رشد عملکرد شرکت است. بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که میزان درآمد‌های عملیاتی سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۷۲‌درصد افزایش یافته است. مدیرعامل لیزینگ خودروی غدیر با اعلام اینکه ادامه این مسیر در سال آینده اثر زیادی بر افزایش تسهیلات اعطایی خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد که با توجه به ارزیابی‌های موجود، این روند پایدار همچنان ادامه داشته باشد.

ادیبی اذعان کرد که این موفقیت‌ها با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و متعهد و به پشتوانه اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران حاصل شده است.

به گفته وی، در سال مالی منتهی به آذرماه ۱۴۰۱، از منظر وصول مطالبات، افزایش فروش و تنوع محصولاتی که به فروش رفته، لیزینگ خودروی غدیر یکی از شرکت‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود و گزارش‌های حوزه مالی ثبت‌شده در کدال مبین پایداری سهام شرکت است. همچنین وضعیت شرکت از منظر عملکرد مالی منتهی به آذرماه «مطلوب» شناسایی شده است و «وفاداری بالای» سهامداران موید این نکته است که امیدواریم این روند پایدار همچنان استمرار یابد.

ادیبی افزود: در تحلیل روند رو به رشد عملکرد شرکت، به‌روشنی مشخص می‌شود که این روند در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۱۴۰۱ متاثر از رشد ۲۷۲درصدی درآمد‌های عملیاتی، افزایش ۲۱۴درصدی سود ناخالص، رشد صد درصدی سود خالص و افزایش ۶۰درصدی سود پایه هر سهم، «صعودی» است.

وی اضافه کرد: افزایش سرمایه ثبت‌شده از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته به میزان ۱۸۳‌درصد در ابتدای آبان‌ماه سال‌جاری یکی از مهم‌ترین دلایل این رشد بود. به گفته وی از دیگر عوامل شاخص روند صعودی عملکرد شرکت، افزایش ۲۴۱درصدی میزان تسهیلات اعطایی در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ نسبت به سال مالی قبل بود.

مدیرعامل شرکت لیزینگ خودروی غدیر با اشاره به شرایط حاکم بر بازار سرمایه اعلام کرد: تلاش در راستای اجرای راهبرد‌های مناسب و قابل انطباق با شرایط مقطعی اقتصاد و بازار سرمایه، توجه به مدیریت ریسک، مساعی بی‌وقفه در شناسایی و ورود به بازار‌های جدید در صنعت لیزینگ و توجه به حفظ انضباط مالی در گزارشگری به‌موقع و شفاف برای بازار و سهامداران، از جمله اقدامات مهم شرکت در سال مالی مورد گزارش بود که در نهایت تحقق سود معقول و حصول نتایج مالی مناسب در مقایسه با شرکت‌های مشابه را برای سهامداران به ارمغان آورده است.

در ادامه این جلسه، پس از قرائت گزارش بازرس قانونی، حسابرس مستقل و نیز گزارش فعالیت هیات‌مدیره، دستورات مجمع و صورت‌های مالی مورد بررسی و تصویب و مبلغ تقسیم سود، به میزان ۱۰درصد قانونی مورد موافقت سهامداران قرارگرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده