تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۹۳۳۱۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگو با یک فعال فولادی تاکید شد؛

ضرورت حفظ جایگاه صادراتی فولاد در بازار جهانی/ توسعه صنایع به پیشرفت فولاد بستگی دارد

‌می‌متالز - یک کارشناس فولادی معتقد است که هر چه صنعت فولاد بیشتر توسعه یابد، سایر صنایع و پایین‌دستی نیز رونق خواهند یافت و توسعه بیشتری را شاهد خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، سجاد محمدی با اشاره به مشکلات و موانع موجود در صنعت فولاد اظهارداشت: هم اکنون در صنعت فولاد، نگرانی‌هایی در خصوص مازاد ظرفیت جهانی به صورت گسترده توسط تولید کنندگان جهانی فولاد مطرح و باعث شده برنامه‌های کاهش ظرفیت توسط کشور چین و دیگر کشور‌های مطرح تولیدکننده فولاد خام جهانی دنبال شود. بر این اساس، ظرفیت مازاد فولاد موضوعی است که نیازمند توجه در بعد جهانی و مشارکت گسترده اقتصاد کشور‌ها است.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور، حفظ جایگاه صادراتی در جهان و افزایش حضور در بازار محصولات با ارزش افزوده بالا علاوه بر در نظر گرفتن موارد مربوط به قیمت‌های تمام‌شده و تلاش در حفظ قدرت رقابتی، توسعه بنادر و صنعت کشتی سازی و حمل‌ونقل دریایی اولویت‌هایی هستند که لازم است در کنار توسعه صنعت فولاد تمرکز زیادی بر روی آن‌ها شود.

این کارشناس فولادی معتقد است که هر چه صنعت فولاد بیشتر توسعه یابد، سایر صنایع و پایین‌دستی نیز رونق خواهند یافت و توسعه بیشتری را شاهد خواهیم بود.

محمدی با بیان اینکه انرژی از مهم‌ترین چالش‌های فولادسازان محسوب می‌شود، تصریح کرد: صنعت فولاد در سال گذشته و امسال با چالش تامین انرژی روبه‌رو شد؛ چالشی که بر حاشیه سود شرکت‌های فولادسازی تأثیر گذاشت. در این میان، در صورتی که برای این مانع مهم فکری نشود، در سال‌های پیش‌رو با بحران‌های بیشتری در این صنعت مواجه خواهیم شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده