تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۹۳۳۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

روز‌های آرام بازار صادرات آهن خام برزیل و واردات آمریکا

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از ثبات بازار صادرات آهن خام برزیل و واردات آمریکا در غیبت هرگونه تجارت جدید حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر به دلیل عدم امضای قرارداد جدید، بازار واردات آهن خام آمریکا و صادرات برزیل روز‌های آرامی را سپری کردند.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت آهن خام وارداتی، cfr خلیج مکزیک، آمریکا در بازه ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به هفته قبل تغییری نشان نمی‌دهد.

براساس آخرین گزارش‌ها، یک محموله اوکراینی با قیمت ۵۳۵ دلار به ازای هر تن cfr خریداری شد. چندین منبع بازار گفتند که این قرارداد تنها به دلیل تحویل سریع انجام شد و معمولا خریداران به دلیل پرهیز از ریسک، حاضر به پرداخت بالاتر از سطح بازار بودند؛ بنابراین این قرارداد نشان‌دهنده قیمت اصلی بازار نیست.

البته دو خریدار سطح اصلی بازار را بین ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن cfr برآورد کردند که معادل ۵۱۵ دلار به ازای هر تن فوب پونتا دا مادیرا است.

خریدار دیگری در بازار آمریکا مطرح کرد: تاکنون قرارداد جدیدی منعقد نشده است. علاوه بر این، قرارداد‌هایی که در هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفتند، به سرانجام نرسیدند. در واقع، این دلیلی است که بازار به خاطر آن در حاشیه قرار داشت.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت آهن خام صادراتی، فوب پانتا دا مادیرا، برزیل ۵۰۵ دلار به ازای هر تن بود. این محصول در هفته گذشته بین ۴۹۵ تا ۵۰۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین، قراداد جدیدی از جنوب برزیل گزارش نشد. برهمین اساس، ارزیابی فست‌مارکتز قیمت آهن خام صادراتی، فوب بندر ویکتوریا/ریو، برزیل بین ۴۹۰ تا ۴۹۵ دلار به ازای هر تن گزارش کرد که این نرخ حاکی از ثبات قیمتی است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده