تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۳۹۱۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
با هدف مذاکره در راستای همکاری دوجانبه؛

مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور سنگال از شرکت سایپا بازدید کرد

‌می‌متالز - مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور و رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان سنگال از خطوط تولید شرکت سایپا بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، «شیخ سیسه» مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور و رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان سنگال و جمعی از نمایندگان باشگاه تجار ایران و آفریقا، با هدف مذاکره در راستای همکاری دوجانبه، از آخرین توانمندی‌ها و خطوط تولید شرکت سایپا بازدید کردند.

سیسه در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا گفت: به‌عنوان رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان کشور سنگال با ۱۰۰ هزار عضو خوشحال هستم که شرایطی مهیا شده تا از توانمندی‌های صنعت خودروسازی ایران بازدید داشته باشم و بعد از توافقات لازم، شاهد ورود خودرو‌های تجاری و سواری شاهین، ساینا و وانت نیسان در کشور سنگال باشیم.

وی با بیان اینکه گروه سایپا یکی از مهمترین تولیدکنندگان صنعت خودرو ایران و خاورمیانه است که به لحاظ تنوع، قیمت و کیفیت شرایط مناسبی برای حضور در بازار سنگال را دارد، خاطرنشان کرد: هدف از این بازدید، شناخت توانمندی‌های صنعت خودرو ایران و به خصوص گروه خودروسازی سایپا است تا به‌صورت عملیاتی مذاکرات و برنامه‌ریزی جهت خرید ۳ هزار دستگاه خودرو به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگال و همکاری دوجانبه در تولید و واردات خودرو به این کشور صورت پذیرد.

رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان سنگال تاکید کرد: با توجه به تعاملات سازنده تجار ایرانی و سنگالی از گذشته تاکنون، این علاقمندی توسط تجار و بازرگانان سنگالی وجود دارد تا سطح همکاری‌های دوجانبه در صنعت خودرو نیز افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: بازار سنگال بازار مهم و تاثیرگذاری در بین کشور‌های افریقایی است و بر اساس سیاست‌های ملی کشور سنگال این کشور آمادگی لازم برای حضور خودروسازان مطرح خارجی در راستای بازسازی و توسعه صنعت حمل و نقل شهری و تجاری را دارد که امیدواریم بتوانیم از آخرین فن آوری‌ها و تکنولوژی صنعت خودرو ایران در کشور سنگال بیش از پیش بهره‌مند شویم.

سیسه همچنین گفت: هیات سنگالی آمادگی دارد تا در این سفر طبق شرایط و نیاز‌های کشور سنگال، قرارداد و تفاهم‌نامه‌های لازم برای ادامه همکاری دوجانبه صنعت خودروسازی سنگال و گروه سایپا منعقد کند تا شاهد ورود اولین محموله خودرو‌های گروه سایپا با حجم زیاد به کشور سنگال باشیم.

گفتنی است: از دیگر برنامه‌های اجرایی هیات سنگالی ایجاد شبکه فروش و خدمات پس از فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا در سنگال است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده