تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۳۸
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۹۴۰۶۰
طبق اعلام مدیرعامل:

درآمد شرکت بورسی طی ۱۰ سال اخیر ۱.۱ هزار میلیارد کاهش یافت

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت بورسی مخابرات از کاهش ۱.۱ هزار میلیارد تومانی درآمد مکالمات صوتی از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ خبر داد در حالی که تعداد مشترکین از ۲۵ به ۳۰ میلیون رسید.

به گزارش می‌متالز، مجید سلطانی در نشست خبری با اشاره به افزایش تعرفه و درآمد‌های شرکت مخابرات گفت: با تحلیل درآمد‌های تلفن ثابت در سال‌های ۹۰ تا ۱۴۰۰، درآمد مکالمات صوتی از ۲.۶ به ۱.۴ هزار میلیارد تومان رسید در حالی که تعداد مشترکین طی این سال‌ها از ۲۵ به ۳۰ میلیون مشترک افزایش یافت. توسعه شبکه و تعداد مشترکین مشمول رشد شد، اما درآمد‌ها افزایش نیافت.

وی افزود: سال جاری پس از سه سال دوندگی، مصوبه افزایش هزینه حداقلی نگهداری خط تلفن اجرایی شد. در کمیسیون تنظیم مقررات افزایش میانگین ۱۴۸۰۰ تومانی به تصویب رسید که پس از یک سال، میانگین ۹ هزار تومان ابلاغ و این رقم اعمال شد. اثر درآمدی این تعرفه در عمل برای شرکت صفر است. ضمن رشد بیش از یک میلیارد دقیقه مکالمات، ۳۵ درصد مشترکان مشمول طرح حداقل هزینه نگهداری نمی‌شوند. چرا که سقف مکالمه دارند.

سلطانی ادامه داد: طرح توسعه فیبر نوری در ۱۵ استان تعیین تکلیف و محاسبات مربوطه انجام شد. پیش بینی می‌شود پنج میلیون پورت پوشش و ۲ میلیون دایری و نصب وجود داشته باشد. طرح توسعه فیبر نوری تهران تصویب شده و بطور حتم در سال آینده جهش زیادی در توسعه این فناوری شاهد خواهیم بود.

همچنین داوود زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات درباره گلایه کاربران از سرعت تمام شدن بسته‌های اینترنت ثابت گفت: روند ترافیک نشان می‌دهد در اردیبهشت ۸۰۰ هزار بسته اضافی فروخته شد که در آبان ماه رشد ۱۷۳ هزار بسته‌ای داشت. از زمانی که سیاست‌های فیلترینگ اجرایی شد مصرف بسته‌ها کاهش یافت. شبکه فیبر نوری آینده اینترنت و بستر اصلی توسعه نسل پنجم اینترنت است. توسعه فیبرنوری علاوه بر مشترک، اثراتی برای اپراتور دارد که مهم‌ترین آن کاهش هزینه است. چرا که این فناوری نیاز به نیروی انسانی زیادی ندارد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده