تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۱۷۲۶۶

ماجرای اختلال در سامانه اطلاعات پرواز چیست؟

‌می‌متالز - سخنگوی شرکت مخابرات گفت: ارتباط تلفنی محدوده میدان آزادی تهران، به دلیل آتش‌سوزی در حوضچه مخابراتی با اختلال همراه است که در همین ارتباط سامانه اطلاعات پرواز هم مختل شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت مخابرات ایران در بیانه‌ای اعلام کرد: کارشناسان مخابراتی در تلاش هستند تا اختلال ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در بخش‌های احتمالی رفع شود. بر اساس اخبار رسیده حدود یک ساعت اینترنت همراه و ثابت چندین شرکت قطع شده یا با اختلال جدی مواجه شده بود. علاوه بر شبکه اینترنت همراه و ثابت، شبکه تلفن همراه نیز برای بعضی از کاربران در مناطق رباط‌کریم، فرودگاه مهرآباد و شهریار نیز مختل و یا از دسترس خارج شده و علی‌رغم نمایش آنتن، امکان برقراری تماس نیز وجود نداشت.

در همین رابطه محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران به رسانه‌ها گفت: امروز صبح آتش سوزی در دو حوضچه مخابراتی سمت فرودگاه حضرت امام و حول رباط کریم اتفاق افتاد، اما هیچگونه قطعی در ارتباطات فرودگاه به وجود نیامد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تلفن ثابت و دیتا نیز هیچ مشکلی به وجود نیامده است، افزود: محلی که حوضچه‌ها آسیب دیده بودند تقاطع جاده فرودگاه حضرت امام به پرند بوده و برای برقراری ارتباط از مسیر‌های جایگزین استفاد شده و ارتباط در همه مناطق به صورت پایدار برقرار است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده