تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۹۴۱۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری:

کشور نیازمند سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر خصوصی است

‌می‌متالز - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های خصوصی موفق همچون فولاد مبارکه برای اینکه بتوانند در بازار باقی بمانند باید سرمایه گذاری‌های خطر پذیر داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی ظهر شنبه در جشنواره و نمایشگاه ملی مسیر زآینده اظهار داشت: وقتی از اقتصاد دانش بنیان صحبت می‌شود، اقتصادی است که دیگر زمین، ساتختمان، آهن و دستگاه و پول تو جیب کار نمی‌کند بلکه تنها با مغز و علم کار می‌کند.

وی با بیان اینکه مجموعه دانش بنیان تبدیل علم و فناوری به نوآوری است و یک زنجیره ارزش چند میلیارد دلاری را فراهم می‌سازد، ادامه داد: شاید بالغ بر ۱۰۰و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان با ارزوی‌های بلند است که یک تولید کننده بزرگ باشد، اما این امکانپذیر نیست، چون ایران کشوری نیست که شرکت‌های خصوصی کوچک توان سرمایه گذاری خطرپذیر را داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری توضیح داد:۱۵ درصد اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی است و از این منظر سرمایه گذاری خطر پذیر خصوصی در کشور بی معنا است و از سوی دیگر دولت در وضعیت موجود چنین امکانی ندارد و باید تنها بخش‌های خصوصی موفق به این حوزه وارد شوند تا بتوانند در بازار آینده بمانند و ارزش‌های واقعی جدید خلق کنند.

وی افزود: شرکت‌های سرمایه گذاری خطر پذیر خصوصی می‌تواند کلید اتصال زنجیره ارزشمند به سرشاخه‌های اقتصادی باشد و محصول به بار اورد.

دهقانی فیروزآبادی از در اختیار داشتن یک صد ابزار مؤثر قانون جهش تولید در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برای اتصال شرکت‌های دانش بنیان به زنجیره‌های ارزش در دست است، افزود: همه دارایی شرکت‌های دانش بنیان آن فناوری نیست بلکه تنها یکی از نیرو‌های مغز تولید کننده و مولد است و اگر امروز توانستیم یک فناور تولید کنیم و از عرضه کردن فناوری‌ها و توانمندی‌ها نترسید.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیانی موفق است که خطر پذیر باشد، ادامه داد: شرکت دانش بنیانی که ۵۰۰ میلیارد دلاری ارزش آفرینی می‌کند نیاز به توسعه ندارد بلکه باید شرکت‌های کوچکی خرید و ریسک آن را هم پذیرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند