تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۲۹۴۳۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیگیری راه‌اندازی فاز اول سامانه نوبت‌دهی در گمرک‌های مرزی

‌می‌متالز - راه اندازی سامانه نوبت دهی کامیون‌ها در بخش خبری ۱۴ تلویزیون با ارتباط تصویری وزیر راه و شهرسازی پیگیری شد.

به گزارش می‌متالز، فاز اول سامانه نوبت دهی در گمرک‌های مرزی راه اندازی شده است. مهرداد بذرپاش‏، وزیر راه و شهرسازی در این باره توضیحاتی ارائه داد.

مجری: سامانه راه اندازی شده برای نوبت دهی کامیون‌ها چطور باعث حذف صف کامیون‌ها می‌شود و اثر این سامانه را چه زمانی به طور کامل شاهد خواهیم بود؟

وزیر راه و شهرسازی: پایانه مرزی آستارا یکی از پایانه‌های اصلی مان است با کشور آذربایجان و تردد‌های روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ تریلی حمل بار از این پایانه انجام می‌شود و در برخی از فصل‌ها کم‌تر است و در بعضی از فصل‌ها بیشتر است و منجر به ترافیک آسیبی را در این مدت مواجه بودیم و ترافیک‌های طولانی بود که تریلی‌ها پشت مرز گیر می‌کردند و این مشکلاتی را هم برای اهالی این شهر عزیز درست می‌کرد هم برای خود پایانه و هم برای راننده‌ها باعث تاخیر در ارسال کالا‌ها می‌شد.

تیمی را مامور کردیم در این جا مستقر شد و حدود یک ماه و نیم است این تیم مشغول کار بودند. به اتفاق استاندار محترم و نماینده محترم شهر آستارا در پل مرزیم مشکل اصلی این گلوگاهی است که در این پل مرزی است این پل مرزی توان بیشتر از ۲۵۰ ماشین در روز را ندارد یعنی پل به لحاظ استحکام بیشتر از ۲۵۰ تریلی نمی‌تواند از این پل عبور کند ۲۵۰ ورودی و ۲۵۰ خروجی از طرف آذربایجانی هم خواستیم از کشور همسایه که این را مدیریت کند در ارسال کامیون‌ها حالا انجام نشده تلاش دیپلماتیکمان را داریم انجام می‌دهیم سفیرمان در کشور آذربایجان تلاش هایش را انجام می‌دهد که تقاضا را از طرف کشور آذربایجان مدیریت کنیم.

موضوعی که به خودمان برمی گردد در ایران این که این پل توان عبور بیش از ۲۵۰ کامیون از رویش را ندارد باید تقاضا را در پشت این پل مدیریت می‌کردیم تقاضا را مدیریت کردن این تریلی‌ها و کامیون‌ها از جا‌های مختلف کشور از بندرعباس و سایر بنادر کشور کالا را حمل می‌کردند و به این نقطه می‌رسیدند پشت این گلوگاه گیر می‌کرد و عبور‌ها بعضا دو روز سه روز و بعضا چهار روز و کمتر و بیشتر معطلی داشت که گفتم این سامانه نوبت دهی را از دو سه روز به صورت آزمایشی آغاز به کار شده و امروز رسما وارد ثبت نوبت دهی شده از امروز که آغاز کار می‌کند خود کامیون‌ها با ورود به این سامانه نوبت می‌گیرند و وقتی می‌خواهند حرکت کنند به سمت پایان خودشان زمان را مدیریت می‌کنند که چه زمانی به پایانه برسند که حداقل توقف داشته باشد و بتوانند با زمان کمتری از این گذرگاه عبور کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده