تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۹۴۵۲۷
سرویس خبر : انرژی
وزیر نفت خبر داد؛

ایران و عمان توافق‌نامه نفتی امضا کردند

‌می‌متالز - جواد اوجی در حاشیه دیدار با سلیم بن‌ناصر العوفی، وزیر انرژی و منابع معدنی عمان در جمع خبرنگاران گفت: امروز در ادامه مذاکرات گذشته در زمینه توسعه میدان‌های نفت و گاز، سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی و پتروپالایشی و صادرات فرآرورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی توافق‌نامه‌ای بین شرکت‌های ملی نفت دو کشور امضا شد.

به گزارش می‌متالز، جواد اوجی با اشاره به اینکه با نهایی شدن مذاکرات بین دو کشور شاهد افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به این کشور با توجه به ظرفیت موجود در کشور خواهیم بود، گفت: با جدی‌تر شدن مذاکرات، جزئیات بیشتری از همکاری‌های نفتی و گازی با عمان به مردم عزیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: در دولت سیزدهم توجه‌ای ویژه به توسعه همه‌جانبه با همسایگان کشور به‌ویژه عمان وجود دارد، در دوره تازه تلاش می‌شود این همکاری‌ها به‌خصوص در حوزه نفت و گاز افزایش یابد.

بنا بر این گزارش؛ اوجی ۳۰ اردیبهشت‌ماه امسال در سفر به مسقط دیدار‌های فشرده‌ای با وزیران امور خارجه و انرژی عمان داشت. در این سفر بر سر صادرات خدمات فنی - مهندسی در حوزه صنایع نفت، گاز، تجارت فرآورده و محصولات پتروشیمی، توافق برای تشکیل کارگروه فنی مشترک به‌منظور توسعه میدان هنگام و تجارت و صادرات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی توافق شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده