تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۲۹۵۱۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جلوی سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی در گلستان گرفته شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به تشکیل کمیته " اهلیت‌سنجی" برای صدور یا تمدید کارت‌های بازرگانی در استان گفت: با شکل‌گیری این کمیته جلوی سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی تا حد زیادی گرفته شده است.

به گزارش می‌متالز، درویشعلی حسن‌زاده عصر امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری دهمین دوره انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان، اظهار داشت: همه تلاش ما این است تا این انتخابات در فضایی آرام و به‌دور از تنش برگزار شود. خوشبختانه از نظر ثبت‌نام داوطلبان، این دوره شاهد استقبال خوبی از سوی تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان استان بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به ثبت‌نام اولیه ۵۷ نفر برای شرکت در انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان گفت: در بررسی صلاحیت‌ها و احراز شرایط نهایت دقت صورت گرفت و بعد از احراز اولیه و ارسال به هیئت عالی نظارت کشور، ۳۷ نفر از این افراد تایید شدند و امکان حضور در این انتخابات را دارند.

وی با اشاره به سه شرط اصلی و اولیه برای داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: داشتن گردش مالی سالانه دست‌کم تا ۱۵۰ میلیارد ریال، داشتن شرایط صادرکننده برتر استانی یا ملی و همچنین داشتن ۲۰ نفر نیروی کار بیمه شده جزو این شرایط است که لحاظ کردن این شرایط سبب شده است که در این دوره از انتخابات، شاهد یک رقابت تخصصی بین نامزد‌ها باشیم. ضمن اینکه ۴ نفر از اعضای هیات رئیسه دوره گذشته نیز با توجه به این شرایط، امکان حضور در بین نامزد‌ها را پیدا نکردند.

حسن‌زاده با اشاره به تغییر فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی گفت: این فرآیند دارای مکانیزم مشخصی بوده و به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود. ثبت احوال، تامین اجتماعی، سامانه امور مالیاتی، کارکنان دولت و ... جزو سامانه‌هایی است که از اطلاعات آن‌ها برای صدور یا تمدید کارت‌های بازرگانی استفاده می‌شود.

وی با یادآوری برخی مشکلات و سوءاستفاده‌ها از کارت‌های بازرگانی نیز اظهار داشت: برخی اتفاقات در یک دهه گذشته رخ داده و نمی‌توانیم منکر وجود برخی از این آسیب‌ها باشیم. در سال‌های قبل، افرادی برای دریافت کارت‌های گروهی اقدام کرده بودند که با اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی و اتاق بازرگانی، قبل از اینکه وارد این بازی‌ها شویم فضا را مدیریت کردیم.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سه سال اخیر با توجه به تشکیل کمیته اهلیت‌سنجی در اتاق بازرگانی و نگاه سخت‌گیرانه‌ای که داریم، تلاش کردیم تا این آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

حسین رحمانی، رئیس هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان نیز بیان کرد: ۳۷ نفر به عنوان نامزد این دوره انتخابات، تایید و احراز صلاحیت شدند که تعدد نامزدها، تنور این دوره از انتخابات را داغ خواهد کرد.

وی افزود: نامزد‌ها تا ساعت ۸ صبح روز جمعه (۱۹ اسفندماه) اجازه تبلیغات دارند و پس از این ساعت، هرگونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع است. انتخابات نیز از ساعت ۸ صبح روز شنبه (۲۰ اسفندماه) برگزار خواهد شد.

رحمانی تاکید کرد: در این دوره امکان رای دادن به صورت وکالتی وجود ندارد و هر فرد باید خودش در انتخابات شرکت کند. ضمن اینکه اگر فردی دارای دو کارت عضویت (حقیقی و حقوقی) باشد نیز فقط یک بار مجاز به شرکت در انتخابات است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده