تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۹۵۳۱۷
عباسپور:

شاهد تجلی علم در جهاد دانشگاهی هستیم

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از جا‌هایی که تجلی علم را در آن می‌توانیم شاهد باشیم، تبدیل علم و فناوری و تجاری سازی علم در پروژه‌های جهاد دانشگاهی است.

به گزارش می‌متالز، روح الله عباسپور در حاشیه آخرین روز از برگزاری نمایشگاه «گزیده‌ای از دستاورد‌های جهاد دانشگاهی» که در نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اهمیت جهاد را تشخیص دادند و از جمله ضرورت‌های یک انقلاب تاثیرگذار و پویا در محور‌ها و حوزه‌های مختلف را در این دیدند تا نهاد‌هایی را تعریف کنند که از جمله این نهاد‌ها جهاد بود.

وی افزود: در ابتدای امر جهاد با عنوان جهاد سازندگی تجلی پیدا کرد و پس از آن به دلیل کارآمدی و تاثیرگذاری که در سطح کشور و در دفاع مقدس داشت، همین روحیه جهادی در حوزه‌ها و محور‌های مختلف توسعه پیدا کرده و نقش آفرینی کرد و جهاد دانشگاهی نیز از زمانی که شکل گرفته در حوزه‌ها و محور‌های مختلف تاثیرات بسیار خوبی گذاشته است.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس گفت: خداوند شهید کاظمی را رحمت کند که بنیانگذار سلول‌های بنیادی بود و اکنون در این زمینه ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است که در این حوزه دستاورد‌های خوبی داشته ایم. همچنین از جمله خدمات پزشکی بسیار مناسبی که جهاد دانشگاهی داشته، در بحث نازایی است که بیش از ۹۵ درصد از این موضوع در کشور حل شده است و در حوزه شبیه سازی در مورد دام نیز جهاد دانشگاهی اقدامات خوبی انجام داده است.

نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاورد‌های جهاد دانشگاهی» با شعار «جهاد دانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی که با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس با دستاورد‌های این نهاد از روز شنبه (۱۳ اسفندماه) آغاز شده بود، عصر سه‌شنبه (۱۶ اسفندماه) به کار خود پایان داد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده