تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۹۵۳۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان برگزار شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان صبح امروز با حضور ۹۳ درصدی سهامداران به منظور افزایش سرمایه سهام این شرکت با حضور اعضا مجمع، نماینده سازمان بورس و حسابرسی و مدیرعامل شرکت جهان فولاد برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت: با دو پروژه احیا مگامدول و مگا مدول ۲ ظرفیت تولید آهن اسفنجی ما را از ۹۶۰ هزارتن به ۳/۷۷۰ هزار تن افزایش می دهد که برای به ثمر رسیدن این دو پروژه به حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیازمندیم.

علی پورمعصومی افزود: ۲۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه مورد نیاز برای این دو پروژه در اردیبهشت ماه توسط سهام‌داران مصوب و ثبت شد؛ ۴۰۰۰ میلیارد تومان آن را نیز از محل منابع داخلی تأمین سرمایه کردیم و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده نیز در صورت تصویب تقاضای افزایش سرمایه ما در مجمع امروز تامین می‌شود.

او ادامه داد: اگر این دو پروژه احیاء ما به بهره‌برداری برسد؛ سال آینده ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۳/۷۷۰ هزار تن می‌رسد البته با توجه به محدودیت‌های انرژی صنایع ۳/۴۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

همچنین در مورد شمش با افزاییش تولید تا سقف یک میلیون تن مواجه می‌شویم.

در پایان این مجمع پس از ارائه گزارش توسط نماینده سازمان حسابرسی با رای مثبت اکثریت حضار افزایش سرمایه مجتمع جهان فولاد سیرجان از ۶۵۰۰ میلیارد تومان به ۷۵۰۰ میلیاردتومان (۱۵/۳۸ درصدی) به تصویب رسید.

منبع: عصر اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده