تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۹۵۴۹۱
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل کارگزاری سی ولکس:

نرخ ۵ هزار تومانی خوراک پتروشیمی‌ها منطقی است

‌می‌متالز - محمودرضا الهی‌فرد گفت: با توجه به نرخ ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی، نرخ کنونی ۵ هزار تومان برای خوراک پتروشیمی‌ها معقول و منطقی است. افزایش نرخ سوخت و خوراک در صورتی توجیه دارد که خرید ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها نیز به نرخ واقعی انجام شود.

به گزارش می‌متالز، محمودرضا الهی‌فرد، مدیرعامل شرکت کارگزاری سی ولکس در خصوص تاثیر افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها و سوخت صنایع بر روند سودآوری آن‌ها، اظهار کرد: با توجه به نرخ ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی، نرخ کنونی ۵ هزارتومان برای خوراک پتروشیمی‌ها معقول و منطقی است.

او بیان کرد: مجموع ارقام پیشنهادی نرخ خوراک و سوخت که توسط کمیسیون تلفیق به دولت بازگردانده شد درصورت عدم بازبینی اصولی می‌تواند موجب زیان تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری سی ولکس تاکید کرد: افزایش نرخ سوخت و خوراک در صورتی توجیه دارد که خرید ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها نیز به نرخ واقعی انجام شود.

الهی فرد بیان کرد: از طرفی باید در نظر داشت افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و همچنین خرید ارز حاصل از صادرات آن‌ها با نرخ‌های پایین‌تر از حد واقعی باعث افزایش قیمت تمام شده تولیدات، کاهش درآمد و سودآوری آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری سی ولکس در پایان گفت: دولت با افزایش نرخ گازخوراک و سوخت نه تنها درآمد خود را افزایش نمی‌دهد، بلکه موجب تعطیلی یکی از صنایع تولیدی و ارزآور کشور نیز می‌شود، همچنین این مساله می‌تواند به مرور بر درآمد‌های مالیاتی نیز اثر قابل توجهی بگذارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده