تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۱
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۶۰۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سود مرحله دوم سهام عدالت در دو روز پایانی سال واریز خواهد شد

‌می‌متالز - رییس سازمان خصوصی سازی وعده داد سود مرحله دوم سهام عدالت و مربوط به ۶.۷ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های غیر بورسی، شنبه و یکشنبه آینده واریز خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حسین قربان‌زاده با اشاره به واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در شنبه و یکشنبه آخر سال به ایرنا گفت: سود سهام شرکت‌های غیر بورسی که سالیان سال در کشاکش مقررات و رویه‌های مختلف حبس شده بود با اخذ مجوز‌های لازم و اصلاح رویه‌ها در سازمان خصوصی سازی، سال جاری به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

وی افزود: حدود ۶.۷ هزار میلیارد تومان مجموع سود شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت است که با تجمیع با سود شرکت‌های بورسی نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، پرداخت خواهد شد.

براساس این گزارش، مجید عشقی رئیس سازمان بورس دیروز اعلام کرد: به جز ۶ شرکت از ۳۶ شرکت حاضر در سهام عدالت، سود ناقص یا هیچ سودی نداده اند و قرار است تا آخر وقت امروز اقدام کنند تا بعد از جمع بندی، شنبه یا یکشنبه آینده به حساب ذینفعان واریز شود. عمده سود باقی مانده مربوط به فولاد مبارکه و پتروشیمی خلیج فارس و بقیه شامل چادرملو، گل گهر، پتروشیمی مارون، مپنا و فجر انرژی است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده