تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۲۹۶۲۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بندرعباس از وزیر اقتصاد درخواست کرد

پرداخت حق هرمزگان از آلایندگی پارس‌جنوبی

‌می‌متالز - محمدرضا صفا رئیس اتاق هرمزگان در نشست شورای گفت وگوی استان هرمزگان از وزیر اقتصاد خواست با توجه به اثبات انتشار آلایندگی‌های پارس‌جنوبی در منطقه پارسیان، تمهیداتی برای پرداخت حق آلایندگی به استان هرمزگان اندیشیده شود.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، با اشاره به اثبات انتشار آلایندگی‌های پارس‌جنوبی در منطقه پارسیان، خواستار پرداخت حق آلایندگی به استان هرمزگان شد. محمدرضا صفا، در هفتاد و پنجمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان هرمزگان که با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: پرداخت عوارض آلایندگی ناشی از فعالیت‌های صنعتی پارس‌جنوبی به شهرستان پارسیان یکی از مطالبات ماست که به‌رغم تایید گسترش دامنه آلودگی به این شهرستان و ابلاغ آن به سازمان امور مالیاتی، تاکنون اجرایی نشده‌است. وی ادامه داد: استان هرمزگان دروازه اقتصادی کشور و ظرفیت‌های زیرساختی و توان طبیعی آن، نماد توانایی اقتصادی ملی است و مسائل و موانع اقتصادی این استان عمدتا ماهیت غیر‌منطقه‌ای دارد که رفع آنها، محرک، گشاینده و تسهیلگر اقتصادی ملی خواهد بود.

رئیس اتاق بندرعباس گفت: علاوه‌بر مطالبه پرداخت حق آلایندگی منطقه پارسیان، فعالان اقتصادی استان هرمزگان خواستار صدور اجازه تردد خودرو‌های با پلاک منطقه آزاد قشم و کیش در پهنه جغرافیایی استان هرمزگان هستند. صفا ادامه داد: دیگر خواسته فعالان اقتصادی استان این است که انتقال پرونده‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در استان هرمزگان به اداره‌کل امور مالیاتی استان تسریع شود تا مردم استان از مزایای درآمد‌های مالیاتی استان بهره‌مند شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده