تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۲۹۶۷۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نقشه بازار سهام در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۱

آخرین پله سال صعودی بورس طی شد/ فولاد و شستا در صدر

‌می‌متالز - بازار سهام در معاملات امروز روند ساعت پایانی روز معاملاتی اخیر را ادامه داد. شاخص کل بورس تهران در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ رشد تراز ۲.۸۷ درصدی را تجربه کرد و شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱.۷ درصد افزایش تراز همراه بود.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس تهران امروز با ۵۴ هزار و ۷۱۲ واحد افزایش به تراز یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز با رشدی کمتر از شاخص کل، تراز ۵۸۵ هزار واحدی را پشت سر گذاشت.

امروز یک‌شنبه بیست و هشتم اسفند ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با صعود ۵۴ هزار و ۷۱۲ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۴۵۷ واحد بالا آمد.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد ۹ هزار و ۷۷۷ واحدی در رقم ۵۸۵ هزار و ۲۴۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۵۰۳ واحدی در سطح ۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن فرابورس نیز هزار و ۸۰۷ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۰ هزار و ۹۳۳ واحد رسیده است.

امروز نماد‌های فولاد، فملی، فارس، وپاسار و تاپیکو بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نماد‌های رمپنا، وبملت، کالا و بورس از نماد‌های مؤثر منفی بر روند امروز شاخص کل بازار بودند.

در فرابورس نیز نماد‌های بپاس، آریا، کگهر و هرمز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نماد‌های مارون، فرابورس و ددانا بیشترین اثر کاهنده بر شاخص داشتند.

در بین نماد‌های پرتراکنش بورس امروز فولاد و شستا بیشترین تراکنش را داشتند و وکغدیر و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نماد‌های فرابورس، کرمان، گدنا و انتخاب پرتراکنش‌ترین نماد‌ها بودند.

منبع: اقتصاد نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده