تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۹۷۱۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

«مهار تورم؛ رشد تولید» فرمان عملیاتی برای پیشرفت است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: مهار تورم؛ رشد تولید فرمان عملیاتی برای پیشرفت کشور است.

به گزارش می‌متالز، علی جودکی ظهر چهارشنبه در دیدار نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با صنعتگران استان مرکزی اظهار داشت: مهار تورم؛ رشد تولید فرمان عملیاتی است که توسط مقام معظم رهبری هوشمندانه و حکیمانه انتخاب شده و همه اجزا و سیستم باید برای تحقق آن پای کار بیایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بورس را یکی از معضلات اصلی کشور دانشت و گفت: در سازمان بورس کالا که شرکت پتروشیمی بزرگترین سهامدار و عرضه کننده است، تعارض منافع باعث شد در ششم فروردین ماه جاری، در اولین اقدام، پایه ارز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۳۷ هزار و ۵۰۰ برسد و قیمت پایه محصولات پتروشیمی با افزایش ۲۸ درصدی همراه شد.

وی افزود: همچنین در قانون بودجه ۱۴۰۲، قیمت حامل‌های انرژی بویژه گاز برای واحد‌های تولیدی با افزایش شدید مواجه است که این اقدامات در تقابل با فرمان رهبری است.

جودکی ادامه داد: در خصوص بورس کالا باید یک فکر اساسی صورت گیرد چراکه هم‌اکنون تولیدکنندگان در بازار بورس با دلالان مواجه هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه اعتبار تبصره ۱۸ در سال گذشته با وجود اینکه منابعی خوبی در نظر گرفته شده بود، اما ابلاغ نشد و هیچ بانکی نتوانست یک ریال در این خصوص پرداخت کند و آنچه در ۶ ماه اول سال گذشته پرداخت شد، از سهمیه ۱۴۰۰ بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی توانست ۱۵۴ درصد جذب سرمایه کند و بخشی از تبصره ۱۸ استان ایلام که سال ۱۴۰۰ پرداخت نشده بود به استان ما آمد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مجلس در بحث ماشین‌آلات خط تولید در قانون بودجه، معافیت گمرکی ماشین‌آلات خط تولید را به پیشنهاد معاونت علمی ریاست جمهوری حذف کرد، گفت: این اقدام، عملاً هزینه تولید را به شدت افزایش داد.

جودکی خاطر نشان کرد: یکی از پاشینه آشیل‌های تولید بروز رسانی خطوط تولید است و خط تولید ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته راندمان و بازدهی ندارد و لازمه تحقق رشد تولید نوسازی و به روز رسانی خطوط تولید است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده