تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۲
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۹۷۱۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نظام بانکی و بورس ۲ رکن اصلی تحقق شعار سال است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نظام بانکی و بورس ۲ رکن اصلی تحقق شعار سال جدید به شمار می‌رود و اگر امسال بانک‌ها و بورس بتوانند نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنند، هم تورم تا حدود زیادی مهار می‌شود و هم رشد تولید اتفاق می‌افتد.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله عباسپور، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ بالای تورم مشکلات زیادی برای معیشت مردم ایجاد کرده، رهبر معظم انقلاب با تدبیر و درایت مهار تورم را در صدر برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۲ قرار دادند.

وی با بیان اینکه رشد سرسام‌آور نقدینگی در سالیان اخیر موجب افزایش بالای تورم در کشور شده است، اضافه کرد: بنابراین باید بانک مرکزی با مدیریت هوشمندانه بر نظام بانکی طوری عمل کند که هم جلوی رشد بی‌رویه نقدینگی گرفته شود و از طرفی هم باید طوری این مدیریت اعمال شود که بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی ما دچار رکود و کمبود سرمایه در گردش نشوند.

عباسپور ادامه داد: به همین خاطر تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید آزمون بزرگی را پیش روی نظام بانکی ما قرار می‌دهد و برای تحقق شعار سال باید نظام بانکی تا جایی که می‌تواند نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد تا با افزایش تولید بین کفه عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شده و به همین خاطر ترمز تورم افسارگسیخته هم کشیده شود.

نماینده مردم آوج و بویین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم بورس و بازار سرمایه در تحقق شعار سال جدید گفت: یکی از کارکرد‌های مهم بورس جذب سرمایه سرگردان برای تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های تولیدی است و اگر در سال جاری بورس به تکلیف خود به درستی عمل کند، بخش مهمی از تورم مدیریت شده و رشد تولید هم محقق می‌شود.

عباسپور افزود: البته برای رشد بورس نباید به سمت تبلیغات کاذب و غیرواقعی رفت و باید تلاش کنیم تا با ایجاد یک رونق مستمر در بازار سرمایه یک اعتماد پایدار نسبت به بورس در بین مردم و سرمایه‌گذاران به وجود آوریم تا همواره بتوانیم با جذب سرمایه به بورس این سرمایه را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار داده و وابستگی آن‌ها را به نظام بانکی کمتر کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین نظام بانکی و بورس ۲ رکن اصلی تحقق شعار سال جدید به شمار می‌رود و اگر امسال بانک‌ها و بورس بتوانند نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنند، هم تورم تا حدود زیادی مهار می‌شود و هم رشد تولید اتفاق می‌افتد؛ بنابراین همه مدیران اقتصادی کشور باید برای تأمین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان از طریق بورس و نظام بانکی تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده