تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۹۸۴۱۶
سرویس خبر : صنایع کوچک
مدیرکل صمت استان هرمزگان مطرح کرد؛

صدور سه مجوز صنعتی شیشه با قابلیت اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۷۰۰ نفر

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان هرمزگان اعلام کرد که از زمان برگزاری همایش سرمایه‌گذاری شهر صنعتی شیشه در دی‌ماه سال‌جاری، تاکنون ۳ مجوز صادر و ۲ مجوز در دست اقدام است.

به گزارش می‌متالز، «خلیل قاسمی» مدیرکل صمت استان هرمزگان، ضمن بیان مطلب فوق افزود: دو طرح تخصصی شیشه در غرب بندرعباس با پیشرفت فیزیکی ۳۶ و ۲۵ درصد با سرمایه‌گذاری ۳۱۴۵۱ میلیارد ریال در حال احداث هستند که زمینه اشتغال مستقیم در زمان بهره‌برداری از این طرح‌ها، یک‌هزار و ۶۱۰ نفر اعلام شده است.

وی ادامه داد: مجوز سرمایه‌گذاری یک طرح صنعتی مستقر در شهر تخصصی شیشه با میزان سرمایه‌گذاری ۱۶۴۹۱ میلیارد ریال هم صادر شده که زمینه اشتغال ۱۱۰ نفر مستقیم را در زمان بهره‌برداری خواهد داشت.

مدیرکل صمت استان هرمزگان ضمن اشاره به برگزاری همایش تخصصی شهرصنعتی شیشه در سال گذشته، اظهارکرد: وجود ذخایر مواد اولیه منجمله آهک، نمک و سیلیس در استان هرمزگان و نواحی مجاور، مجاورت با خلیج فارس و دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به بنادر جهت صادرات محصولات، فراهم بودن خطوط حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی در استان هرمزگان، نزدیکی به دریا جهت تامین آب، نزدیکی به واحد‌های آب شیرین کن جهت تامین آب و استفاده از پساب آنها، نزدیکی به پالایشگاه‌های نفت، گاز، خطوط لوله گاز و نیروگاه‌های برق از دلایل احداث شهر صنعتی شیشه در استان هرمزگان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی شهر صنعتی تخصصی شیشه با یک‌هزار هکتار در شرق بندرخمیر و شمال غرب بندرعباس واقع است.

قاسمی بر لازمه استقرار صنایع پیشرفته (های تک) در شهر صنعتی شیشه تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در شهر صنعتی شیشه صنایع پیشرفته‌ای منجمله شیشه‌های گرم‌شونده الکتریکی، شیشه‌های ضد امواج الکترومغناطیسی، شیشه‌های هوشمند، سلول‌های خورشیدی، فیبر‌های نوری، الیاف شیشه (فایبرگلاس)، ترانزیستور‌ها و ریز پردازنده‌ها، سرمایه‌گذاری کرده و از مزیت و مشوق‌های این شهر صنعتی بهره‌مند شوند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده