تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۹۸۴۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بانک مرکزی اعلام کرد:

دستور فوری به ۲۳ بانک بورسی و دولتی و هشدار جدید درباره فروش ارز

‌می‌متالز - بانک مرکزی ضمن دستور فوری به ۲۳ بانک بورسی و دولتی برای رفع مسدودی حساب‌های وکالتی متقاضیان خودرو‌های وارداتی، درباره فروش ارز خارج از سامانه‌های رسمی و گران‌تر هشدار داد.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی علاوه بر دستور فوری به ۲۳ بانک بورسی و دولتی برای رفع مسدودی حساب‌های وکالتی متقاضیان ثبت نام خودرو‌های وارداتی، اعلام کرد: حسب گزارش اعتراض‌های واردکنندگان، برخی فعالان بازار ارز از جمله شرکت‌های صرافی و صادر کنندگان کالا و خدمات (عرضه کنندگان ارزی) بدون توجه به مقررات موضوعه نسبت به فروش ارز، خارج از سامانه‌های رسمی و فراتر از محدوده نرخ‌های مجاز، اقدام کرده اند.

هرگونه تخطی و تعدی شرکت‌های صرافی و صادرکنندگان از نرخ‌های اعلامی و یا خرید و فروش ارز خارج از سامانه‌های مجاز اعلامی توسط بانک مرکزی با اقدامات نظارتی قاطع بانک مرکزی، مراجع قضایی و امنیتی مواجه شده و منجر به سلب صلاحیت مدیران عرضه کنندگان ارز و ابطال مجوز صرافی‌های متخلف می‌شود. همچنین متخلفین تحت عنوان اخلال در نظام ارزی نیز در محاکم قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

به منظور پایش فعالان بازار ارزی، بازرسی‌ها و نظارت‌های محسوس و نامحسوس توسط بازرسان بانک مرکزی و همچنین مراجع انتظامی و امنیتی در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مرتکبین با شدیدترین برخورد‌های ممکن مواجه خواهند شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده