تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۹۸۵۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
خانی:

شاهوار شاهرود به دلیل ثبت ملی نباید تخریب و دست اندازی شود

‌می‌متالز - نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: تحت هیچ شرایطی استخراج از معدن بوکسیت تاش در شاهوار صورت نمی‌گیرد چرا که این موضوع خط خون مردم شاهرود و بسطام خواهد بود، زیرا شاهوار ثبت ملی شده و مکانی که ثبت ملی می‌شود کسی حق ندارد تخریب و دست اندازی کند.

به گزارش می‌متالز، علی‌اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی و عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی به تخریب سال‌های سال معدن بوکسیت تاش در کوه شاهوار شاهرود، به عنوان کانون آب ساز و حیات بخش در استان‌های سمنان و گلستان اشاره کرد و گفت: شاهوار یک خط خون برای مردم شهرستان شاهرود است.

وی با تاکید بر اینکه اجازه هیچ‌گونه برداشت بوکسیت از شاهوار را نخواهیم داد، افزود: اگر نمایندگان استان‌های همجوار مانور‌های تبلیغاتی برای انتخابات مجلس آتی دارند می‌توانند هر نوع صحبتی را صورت دهند، اما اگر بخواهد اقدامی در شاهوار شود، به هیچ وجه اجازه این کار را نخواهیم داد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه بهتر است موضوع اخذ مجوز معدن‌کاوی در شاهوار تمام شود، بیان کرد: بازگشایی معدن بوکسیت که طی تذکراتی به فاطمی امین وزیر صمت ارائه شده اصلاً در اختیارات وزیر نیست، از سوی بحث شاهوار، منابع آبی شهرستان شاهرود است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با یادآوری اینکه شاهوار ۷۰ درصد آب شرب شهرستان شاهرود را تأمین می‌کند، اظهار کرد: تحت هیچ شرایطی استخراج از معدن بوکسیت تاش در شاهوار صورت نمی‌گیرد چرا که این موضوع خط خون مردم شاهرود و بسطام خواهد بود، زیرا شاهوار ثبت ملی شده و مکانی که ثبت ملی می‌شود کسی حق ندارد تخریب و دست اندازی کند.

وی با بیان اینکه مردم شاهرود و بسطام نخواهند گذاشت که اتفاقات تلخ گذشته در شاهوار رخ دهد، افزود: معدن‌کاوی در شاهوار در زمره اختیارات وزیر صمت نیست از سوی دیگر مردم هم اجازه برداشت دوباره از شاهوار را نخواهند داد در نتیجه بهتر است کسانی که دنبال بازگشایی هستند، پیگیر این موضوع نباشند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده