تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۹۹۶۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در آینده افراد بیشتری در معادن به کار گرفته می‌شود

خبر‌های خوب در خصوص معادن‌ مندان سرفاریاب

‌می‌متالز - با راه اندازی بخش دیگری از معادن بوکسیت سرفاریاب افراد بیشتری مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل آلومینای ایران در مصاحبه با خبرنگاران مژده خوبی برای مردم سرفاریاب داشت. در متن زیر مصاحبه خبرنگاران با محمدرضا پیرحسینلو را خواهید خواند.

سوال: استخراج معادن‌ مندان چه منافعی برای مردم سرفاریاب دارد؟

پیرحسینلو: استخراج هر معدنی در هر منطقه‌ای باعث رشد زیر ساخت‌های لازم برای آن منطقه می‌شود و در هر صورت وقتی کار عملیاتی شود به طبع آن نیاز به زیر ساخت دارد و فعال شدن این معدن کمک به تحقق این موضوع خواهد کرد.

سوال: آیا به محیط زیست منطقه آسیبی وارد خواهد شد یا نه؟

پیرحسینلو: کار‌های معدن اگر تحت پایش و رصد درستی قرار گیرد و دیدگاه محیط زیستی بر آن حاکم باشد انشالله هیچ گونه تخریبی در این مورد نخواهیم داشت.

سوال: چه تعداد نیرو در آینده بکار خواهید گرفت؟

پیرحسینلو: هم اکنون بیست نفر نیروی کاملا بومی در این معدن مشغول هستند و به محض راه افتادن خط تولید خردایش و توسعه استخراج معدن به حول و قوه الهی این تعداد به سه برابر خواهد رسید.

سوال: کدام سازمان با شما همکاری لازم را ندارد؟

پیرحسینلو: نمی‌توانیم بگوییم که کدام سازمان همکاری نکردند عملاً شاهد همکاری همه عزیزان بوده ایم، اما از منابع طبیعی درخواست داریم همکاری بیشتری در این رابطه با ما داشته باشند تا بتوانیم کار‌ها را در محدوده اکتشافی زودتر به پیش ببریم.

به عنوان آخرین سوال میزان تقریبی بوکسیت در معادن چقدر است؟

پیرحسینلو: آنچه ما در معدن‌ مندان داریم حدود ۳۵۰ هزار تن است که در بازه زمانی ده سال انشالله ما در برنامه استخراج داریم و در محدوده اکتشافی که امید بخش هم هست می‌تواند سرمایه گذار ما را به منطقه بیاورد و در آن محدوده اکتشافی هنوز به عدد مشخصی نرسیده ایم.

منبع: سایت خبری تحلیلی فانوس زاگرس

عناوین برگزیده